telefonen ringer på nätterna
Jag vet inte riktigt vilken kategori det ska tillhöra, men jag börjar få nog. Telefonen ringer mitt på natten, i gryningen mm. Jag brukar dra ut för det mesta men ibland glömmer jag det. Hursomhelst, så bör man inte få en massa samtal från Luxembourg och Tunisien om man inte har med dem att göra. Jag är jättearg, en fax kommer in när jag lyfter luren, och vi har ju inte ens fax. Finns det något man kan göra mer än att "värja sig"? Aktivt förbanna dem? Förmodligen är det någon idiot som vill försöka med "vinstbedrägeri" för att få ut kontonummer eller liknande. Jag har telefonnummer 0035213000 och 0021699600. Båda numren är jättemysko.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Om det är en fast telefon du har så kanske teleoperatören kan spärra de två numren.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Dessa lurendrejare tror jag använder falska nummer, båda numren verkar vara växelnummer, och jag antar att båda blivit kapade av samma person förmodligen, lite väl för mycket gissningar men de ringde så kort tid efter varandra. Men jag kan fråga teleoperatören, absolut. Jag väntar aldrig samtal från utlandet ändå.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

det är väl såna nummer som man absolut inte ska svara på för det blir jättedyrt för er.
Det gäller väl bara om man ringer upp numret….eller ?

¤4 kan inte svära på det, men jag har för mig att det gäller även när du blir uppringd.
Aha - ja då ska jag vara försiktig med okända nummer.