Enkel sopsortering!
Jag vet inte om Sveriges alla kommuner har sopsortering än men många har det och därför skulle jag vilja tipsa om ett jäkligt smart pryl i hemmet. Kallas BUNTER och sväljer verkligen mjölkkartonger och andra matförpackningar i papp på ett helt suveränt sätt.
Jag har en sådan nu och tycker det är synd att gå miste om den. Kolla här: www.bunter.se
Vet inte heller om inlägget passar under gruppen "Inredning&design" men hittade ingen bra grupp på denna sidan. Varför finns det inte en grupp som kallas t.ex. "Förvaring&sortering"?
Smart och otroligt enkelt!
Tom

Den var smart! :P Men jag brukar bara trycka ner alla mjölkpaket i ett annat mjölk paket.. går ner ganska så många :P

Jag köpte en sån där efter reklam på ettklickforskogen. Men den funkar inte så bra hos mig. Vi har fel sorts mjölkförpackningar som inte går att vika platta.

Den funkar för annat papp också än just mjölkpappen. Och de pappen som är för breda viker jag bara en extra gång. Superenkelt.
#2 Jag gjorde precis som du innan jag fann denna bunter - den sväljer mycket mycket mer än vad ett mjölkpaket gör och dessutom slipper du alla vikningar!