tvättnedkast
undrar om det är någon här som har ett nedkast till tvätten? är så otroligt sugen på att göra nedkast när vi gör vid badrummet. gubbens kläder hamnar nämligen aldrig där de ska och ett nedkast kanske underlättar det hela…
vill jag tro ivf.
hur fungerar det med fukt osv?
Placera nedkastet utanför badrummet så slipper du alla problem med våtrumsreglerna.
Tom

tanken var att göra nedkast inne i garderoben. badrummet är nedanför nämligen. =)
så, man måste följa alla regler även med ett nedkast?
Jaha, jag uppfattade det som att ni höll på att bygga ett badrum och ville ha ett nedkast därifrån till tvättstugan i källaren.
Varför skulle ett nedkast vara undantaget från våtrumsreglerna i ett badrum?

nej tyvärr har vi tvättmaskin i badrummet.
jag tänkte eftersom nedkastet inte kommer att vara i kontakt med vätan. funderade på någon form av plaströr i större dimension.
Men vätan är i hela badrummet även om du inte har nedkastet i badkaret. Hela rummet utsätts för en hög relativ luftfuktighet.
(Off the record tror jag att det inte skulle vara några större problem att göra ett nedkast i ett badrum i alla fall om man bara tänker på att inte ha det nära vattensidan och att man alltid ser till att fuktigheten hålls på en låg nivå.)
Tom

då kanske det inte är genomförbart ändå. hade ju varit roligt och bekvämt om man kunde haft ett nedkast. men man är ju inte så sugen på att fuktspärra ett nedkast.
tanken är att tvättkorgarna ska stå brevid tvätt och torktumlare, så det lär ju bli svårt isf att få fuktigheten på låg nivå.
skulle jag med vilja ha..
farmor hade det i en garderob på markplan..hål genom golvet ner till tvättkorgen som stod i tvättstugan i källaren..skit kul att slänga leksaker igenom..hihi..
och ÅH så praktiskt!!!