Växter....
Utan grönväxter skulle det vara mycket kalt och opersonligt. Det märks tydligast när man tar ut växterna i duschrummet för ordentlig duschning ett par gånger i året.

Utan växter inget hem. Jag gillar stora gröna växter - kanske bara för att jag inte klarar av blommande krukor.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag har inga inomhusväxter alls! Å andra sidan har vi stora fönster ut mot vår 3500 m2 stora trädgård.
En av anledningarna är helt enkelt att jag inte har tid. Jag har nog utanför.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Visst är det kul med växter.
Men när till och med mina tygblommor vissnar, så har jag nästan gett upp med växter här hemma….
Jag tycker det ger en trevlig känsla och ger liv åt rummen. Tyvärr kan jag inte ha några riktiga inne längre men det går fint med plast och tyg som substitut.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Här hemma har vi mängder av växter. Dock inte så många med stora fina blommor och liknande, mer tåliga växter som inte dör direkt när man glömmer bort att vattna…
Men här ser det extremt tomt ut när man plockar bort alla blommor.

Mvh Stephanie 

Jag gillar växter, men är väldigt dålig på att få inomhusväxter att överleva så jag kan inte direkt säga att de utgör något viktigt inslag i inredningen.
Jag älskar växter och tycker att det betyder mycket i ett hem.
/Maria
För mig är det inte nödvändigt med en massa småväxter överallt. Någon större växt på ett genomtänkt ställe kan vara trevligt.
Men det måste vara äkta växter annars får det vara.
Tom
Växter tycker jag inte är ett absolut måste i ett hem. Plast- eller tygblommor är totalförbjudna hemma hos mig! Mår illa bara jag ser dem och jag kan inte förstå människor som har sådana. :o) Kan man inte ha riktiga så tycker jag man ska låta det vara. Dekorera fönstren men fina gardiner, lyktor etc istället. :o)
Själv är jag sjukt orkidéintresserad så jag har egentligen fler plantor hemma än vad som får plats. Mina fönster ser ut som en djungel. *hehe* ;o)