Nope, jag ger inga sådana. Svåra att hålla av någon anledning… och så blir det ganska upphaussat. Jag föredrar att ge mig själv löften under året istället, små deadlines ang mer eller mindre viktiga saker:)

Håller iofs med dig Pia -
men lyckas vi verkligen med dem löftena bättre?
// staffan

Möjligen inte… Men det känns som det blir så fånigt upptrissat runt nyår bara. Ungefär som, på måndag skall jag börja banta/sluta röka/sluta äta godis. Börja mitt i veckan eller den 11 februari eller något:)
Och så tror jag det är viktigt att man ger sig själv små trevliga belöningar vartefter, små delmål innebär tja ett biobesök, en parfym, en ny halsduk…:)
Varför måste löften vara så tråkiga?
Jag gillar den här typen bättre:
Om jag lyckas äta upp hela den där tårtbiten så kan jag belöna mig själv med ett biobesök!
Tom

Håller med! Vill bara ha roliga löften att hålla:)
Jag brukar aldrig avge några nyårslöften annars, men i år har jag gjort det bara för att sätta litet extra press på mig själv. Jag tror faktiskt att det är första gången. Det kändes riktigt kul.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

# nyfiken Ulla vad är det för nyårs löfte du avgett.
Själv avger jag bara löften jag säkert kan hålla. Så Toms ideé om att lova sig själv en tårtbit tycker jag inte alls låter dumt. Men allvarligt talat jag tycker också att det blir lite uppskruvat till nyår.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars