Hemmabio
Maken kom överlycklig hem med en 3 m bred filmduk och projektor som han kommit över billigt. Den hade orsakat möbleringsbekymmer hos säljaren när han flyttat ihop med en tjej, som INTE tyckte vardagsrummet skulle vara en enda biosalong.
Oj vad maken blev förvånad när jag inte heller hoppade jämfota av glädje.
Snälla ge mig förslag på hur man bygger ett hus i skogen med hygglig akustik, där han kan få hållas med sin hemmabioanläggning modell större.

Det går att integrera en hemmabio ganska väl i ett vardagsrum om man planerar och lägger ner lite arbete. Bygger man nytt hus kan man ju dra sladdarna i väggarna och bygga in högtalarna i väggarna. Projektorn hänger man i taket. Men visst…helt lätt är det inte att få det snyggt…
Och att få till den rätta akustiken är nog en hel vetenskap…
Oskar
I vindsvåningen jag bygger just nu på Östermalm har vi dragit kablar i väggar och tak och förberett för infälda högtalare överallt. Ingen kommer att se att det finns en hel bio i vardagsrummet om de inte tittar väldigt noga.
Det är en rolig utmaning att få till sånt här. Visst är det lite marigare att få det bra i ett redan befintligt rum men det går.
Det är i alla fall enklare än att bygga ett nytt hus…
Tom
Vi har våran hemmabio i källaren, himla praktiskt att man slipper ha allting i vardagsrummet och så är det ju alldeles mörkt i källaren eftersom vi satte igen de små källarfönstren. Om du inte har någon källare till huset i skogen kanske det finns en grotta i närheten 
Tyvärr så smittar det upp "nödvändiga" högtalare och sånt i mitt vardagsrum nu också……..
Visst är det mysigt med hemmabio men just nu är jag så väldigt less på sladdar och apparater (utom min dator förståss)

Jag hatar sladdar - varför kan inte allt ha trådlös överföring?
#4, Me 2!
#4, Än så långe har den trådlösa överföringen inte lika bra kvalitet. I alla fall inte inom rimliga ekonomiska gränser. Men det kommer nog snart. De är få som gillar sladdar.
Tom

#2 Tom det låter helt fantastiskt, men tror inte vi klarar av ett sådant bygge.
Det blir ganska fult i sommarstugan med hela denna enorma anläggning. Håller med om att det verkar vara överkurs att bygga nytt hus åt makens växande hemmabioutrustning. Kanske enklare byta ut maken? Fast han har sina goda sidor också, när han gräver rosgropar åt mig. Den här leksaken som jag också opponerade mig emot från början, har jag nu lärt mig uppskatta. 
vad är det med karlar och deras leksaker egentligen…..
jag har fullt med apparater, högtalare, maskiner ,småtraktorer, skotrar, konstiga musikanläggningar osv, det blir liksom aldrig nog. min gubbe har dock ingen sådan där grävare men jag vet att han har börjat att snegla åt det hållet. inte undra på att man knappt kommer in i ladan och garaget.

Och det är inte för att han precis älskar att se på TV eller DVD-filmer heller…….

Men hallå.. är det bara jag som gillar prylar o är tjej? Jag skulle bli överlycklig om jag hade hemmabio! Men jag bor i lägenhet så jag tror inte mina grannar skulle hoppa av glädje precis.
Men det finns ju fina högtalare tycker jag som man kan ställa på piedestaler o så ju. Tycer inte det är fult alls. Man måste bara lära sig se prylar med öppna ögon istället.
Men Christina - Din gubbes manick va ju hur cool som helst! Hade jag en sån skulle jag nog gräva upp hela min lilla gräsmatta flera gånger om =)