Vit vinyl
Jag är intresserad av att köpa vit vinyl på rulle. Den bör vara minst 2,5 meter bred och 5 till 10 meter lång. Är det någon som vet var man kan köpa det till ett rimligt pris?
Vänliga hälsningar
Niklas
Ingen aning, men blir väldigt nyfiken på vad du ska ha det till…
Jag tror den går att få 1.2 m bred enbart. Ska kolla med mina källor.
Vad för typ av vinyl ska det vara?
Jag kan fixa med klister på ena sidan.
Tom
Jag ska ha den som fotobakgrund. Den ska hänga och rullas ut så att den blir som en vit bakgrund och ner över golvet så att det inte blir en synlig övergång.
Klister på ena sidan fungerar inte.
http://aifo.e-line.nu/servlet/us_pyra?p=H
Som ni ser är de rätt dyra när man köper dem som färdiga bakgrunder.
Vänliga hälsningar
Niklas
Behåll skyddspappret på baksidan så är den inte klistrig…
Tom
Nu kom jag på en bättre idé. Köp banderollväv!
De kan man få i vilka storlekar som helst och i vitt om man vill det.
Det är inte superbilligt men det är hållbart och ganska åldersbeständigt. Kostar ungefär 125 kr/kvm.
Tom
#4, Länken fungerar inte eftersom jag inte är medlem på sidan så jag vet inte vad jag ska jämföra med.
Tom
#7: Jag är inte heller medlem men klickade på gästinloggning på huvudsidan. Priset är i alla fall omkring 4000 kronor för 6 x 2,75meter.
"Lastolite supervit Vinylbakgrund
Lastolites vinyl bakgrund kan användas om och om igen. Torka helt enkelt av smuts och fotavtryck efter fotograferingen och rulla upp bakgrunden.
Om du använder mycket vit bakgrundspapper så är det här ett klart alternativ.
Levereras på 2.75 meter bred aluminiumkärna och är 6 meter lång. Den här bakgrunden kan användas med lastolites LA-1108 bakgrundsstativ."
Är banderollväv helt vit? Det räcker inte med nästan helt vit.
Vänliga hälsningar
Niklas
Nu snackar vi finlir :-)
Banderollväven är vit men jag vet inte om den är absolut 100% vit. Jag kan inte tänka mig att den är det men det finns nästan ingenting som är helt absolut 100% vitt.
Tom
Var köper man banderollväv då?
Vänliga hälsningar
Niklas

Det finns ju annars billig plansilofolie som är vit på lantmännen och har för mig den ligger på 3-4 kr kvm och är 0,15 mm dvs som byggplast och den ligger på längder på 25 och 50 m bredden tror jag börjar på 4 m det är nog text på ena sidan men en sida är helvit om jag inte missminner mig men de går ju att titta på hos lantmännen. (plasten kanske reflekterar ljust på fel sätt ?)
mvh/bjorsa

Här finns rani som lantmännen brukar köra med men dom har andra märken oxå och på ranis sida står det svert/vit grön/vit osv men den plasten jag har som är svart/vit den har svart text på den vita sidan så om mna vill ha hel vit så skall man ha den som är vit på bägge sidor http://www.raniplast.com/index.php?id=4475e36c68b4e&lang=en och de borde lantmännen kunna visa att det inte finns text på ena sidan.
mvh/bjorsa
#11, 12: Tack för tipset! Bakgrunden bör vara så matt som möjligt för att inte reflektera ljuset. Papper är egentligen väldigt bra men lite bökigt. Det är därför jag försöker hitta något återanvändbart.
Vänliga hälsningar
Niklas

#13 Ok då funkar nog inte plasten då den säkert blänker .
mvh/bjorsa