Vardagsrummet, tips!?
Jag och sambon håller på att göra om vi vårt vardagsrum men får inte riktigt till det så som vi önskar.
Väggarna är ljusgula och vi hade tänkt oss att ha möbler i vitt (soffbord, tv-bänk o eventuellt en liten bokhylla).
Nya soffan kommer med största sannorlikhet bli beige eller grå.
Sen skulle jag vilja ha in något träslag också, har varit inne på ek, men känns som om vi har det överallt i alla andra rum så skulle vilja få in något annat, men vad?Sambon älskar ek, så för honom skulle jag få ha ek i hela lägenheten om jag så ville
Både högt o lågt 
Ritade en bild i Paint så ni kan se hur rummet ser ut och hur soffan, bordet och tv;n står placerade.
Har även en öppen spis som vi skulle vilja göra något med, just nu står det bara massa ljus huller om buller, men funderar på att köpa ett stort fat eller liknande och ha massa blockljus i olika färger o former. Eller bara i vitt. Som sagt, vi har inte kommit så långt utan är mest i planerar-stadiet än.
Någon som har en annan idé om vad man skulle kunna hitta på i den? Ställa in lite ved? (det går inte elda i den, men för syns skull)
Har ni förslag så hojta till, jag är öppen för allt :)
~Quila Roze~

Vitkalka den öppna spisen så blir i av med den 'intressanta' färgkobinationen :-)

#2 Ska försöka lägga ut någon bild sen, just nu har jag inga batterin kvar i kameran.
#3 Bor i hyresrätt och vi får inte göra något själva, så den får fortsätta se ut så…
~Quila Roze~
Jag skulle ha ställt ljuslyktor, ljusstakar och liknande i olika former och färger både på spisen och på golvet framför den. Sedan skulle jag lagt några mysiga sittkuddar, ett fårskinn eller liknande på golvet framför. Försökt skapa en riktig myshörna 
Vitt passar bra till gult tycker jag. Om du vill få in något mer träslag kan det ju också vara en idé att kolla på möbler som är i vitt och trä. Exempel Mörkt trä och vitt passar bra ihop tycker jag.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Får ni elda i spisen eller är den belagd med eldningsförbud? Tycker ljus i någon form är mysigare än ved, om man nu inte vill ha en riktig brasa. Sittkuddar gör att man vill sitta framför spisen och mysa.
Ni har ju inte så många möbleringsalternativ eftersom rummet är långsmalt och jag antar att ni vill sitta i soffan och titta på TV. :)

Fokusera lite mer på spisen! Allt är inte tv här i världen… Två sköna fotöljer framför spisen!

Jag håller med fokusera på din kamin.. Skulle till och med sätta soffan framför brasan och ta två schäslonger eller fotöljer framför tv.

Nyfiken på hur det blev. Lägga in bild kanske?
Som ett alternativ till ek: Varför inte använda kluvna bambupålar - finns i olika färger och klä en fondvägg, dela av en vägg, skapar mysig atmosfär…

Jag hade nog försökt dela upp rummet, så det inte blir så långsmalt. En hylla av nåt slag brevid soffan, den behöver inte vara hög, 120 cm eller så, så blir det liksom två avdelningar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Oj, det var visst ett tag sedan jag skrev här nu ;) Sorry.
Storarummet är klart, och det fick bli som det var på ritningen, men med ny soffa, ny bokhylla, nytt bord, ny tv-bänk och nya gardiner så blev rummet som nytt :)
Öppna spisen har jag dock inte orkat mig på , ännu. Men det ska in blockljus där längre fram.
~Quila Roze~
Visa bilder!

Eftersom ni har så ljusa färger i övrigt skulle jag satsa på ett mörkare träslag än ek, för att bryta av.
Tror precis som någon sa innan att man kan göra något mysigt runt öppna spisen, så att den inte bara står där i sin ensamhet.
Ser nu att inlägget är flera månader gammalt
. Antar att ni fixat färdigt nu! Vore kul med en bild