Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 2711 ggr
Yataz
2009-07-14 02:37
0

Hjälp!

Det känns som om jag fastnat helt och hållet och jag vet inte vad jag vill Obestämd

För två år sedan fick jag mitt första barn och i samband med det så flyttade vi till en annan lägenhet. För cirka 4 månader sedan fick jag mitt andra barn. Så jag har alltså fått två barn ganska tätt och jag känner mig orkeslös just nu och jag får ingen insperation eller lust till något.
Jag har ett städat och rent hem, men trivs inte alls med inredning eller något. Det är så fult och inget passar ihop känns det som. Jag vill så gärna få ordning och fint, men har kommit till den punkten då jag inte vet vart jag ska börja.
Vi bor i en 3:a och samtliga rum behöver ordnas upp känner jag. Vad tror ni är viktigast att börja med?

Jag gillar modern stil och samtidigt italiensk stil.

Snälla finns det någon som kan ge mig bra tips och idéer så jag kan känna att jag trivs bättre med mig själv och mitt hem??!
Gärna smidiga och billiga lösningar…gillar att pyssla en del själv men har aldrig tiden numera Rynkar på näsan

Tack på förhand!

Martina

Yataz

Tom
2009-07-16 02:10
0

Jag tror att det är enklare att hjälpa dig om du ställer lite precisare frågor. Vi vet inte alls vad du behöver eller vad du är ute efter. Att bara ge dig slumpmässiga tips om vad som helst tror jag inte att du blir hjälpt av. Lägg upp några bilder till att börja med så blir det enklare att försöka hjälpa dig.

Tom

Yataz
2009-07-16 02:35
0

#1 Det är så svårt för jut nu har jag så svårt att säga vad jag vill eftersom jag helt saknar fantasi och insperation just nu. Men jag ska försöka ta några bilder så jag kan lägga ut så ser ni en bild framför er och kanske kan hjälpa mig med hur jag ska förändra mitt hem.

Martina

Yataz

Gerbilflicka
2009-07-16 03:24
0

Mala om, satt upp tavlor och skaffa lite blommor. Det piggar upp vilket hem som helst aven om man inte kan eller orkar gora nagot "ordentligt".
Stora tavlor med typ italiensk lantmotiv skulle kanske passa dig? Mala i brunt/vitt (effektfullt) t.ex. och mala bara en vagg i en starkare farg och lamna resten neutrala.

Yataz
2009-07-16 03:26
0

#3 Tack för dina tips! Det kanske är bästa sättet att börja och så kanske man får fler idéer under tiden Glad

Martina

Yataz

Gerbilflicka
2009-07-16 03:38
0

#4 Min mamma tankte renovera sitt kok, men efter att ha malat om och bytt "knoppar" pa alla dorrar sa tyckte hon inte det behovdes. Flört