Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5977 ggr
PimTheGreat
2008-09-08 11:05
0

Inredningstips

jag ska inreda 3 barnrum här hemma. ett för en 11 åring, ett för en 8 åring och ett för en 9 månaders…samt ett till mig och min sambo då sen. I vårt tänkte jag ha svart fondvägg med vita resterande väggar. 11 åringen har mörkbrun fondvägg med ljusa beiga väggar. dock är inte färgerna till 8 åriga pojken klar och 9 mån tjejen…har ni råd?? vilka färger?? finns det några bra sidor och hittar roliga barnmöbler och bli inspirerad??

Marcusjohnson717
2008-09-08 14:28
0

Jag gillar IKEA och deras barnmöbler starkt. Men det är väl på gränsen för den 8-åriga grabben, men det finns nog möbler som passar med!

Sen vad det gäller väggar så finns det ju en uppsjö av tapeter som passar till barn. Det enklaste vore ju att gå till en färghandel som har gott sortiment. Där finns ju också bilder hur man tapetserar och inreder ett barnrum.

//Marcus

PimTheGreat
2008-09-08 14:47
0

vad tror ni om en röd (kanske nåt mönstrad i röd med) fondvägg med vita väggar resterande? Då den minsta heter My tänkte jag be min systers man som är duktig på att måla att måla sagofiguren Lilla My på en av de vita väggarna… eller blir det för fjantigt??  Jag bollar med ideer nu…. lättare att välja väl i butiken sen då när man vet på ett ungefär hur man vill ha det…:-) DETTA E KUL!! :-))

murderdolls
2008-09-08 16:34
0

låt de lite större barnen själva vara med och inreda :) Det blir roligare och mer personligt, det är ju trots allt deras rum och de som skall bo i dem :P

PimTheGreat
2008-09-09 17:48
0

#3 ena rummet är redan renoverat o klart . gjordes okt förra året…hon var med o valde, men pojken e så velig så blir bara en smet av allt ihop, men han vill ha nåt med blått….

men vad gillade ni det jag skrev i #3……….? det är till minstingen på 9 mån….

StinaIda
2008-09-12 21:50
0

Kör på Lilla My! Det tror jag blir kanon, sen om 5-6 år så kanske det inte duger med lilla my längre för lilltjejen, utan lilla my måste målas kom till en prinsessa! :-)

Det finns ju massa fina inredningssaker i mumintemat, så det kan du ju spinna vidare på.

Och använda samma röda färg på fondväggen som på Lilla My´s klänning.

Lycka till!

parsley
2008-09-14 13:01
0

Ska ni köpa nya möbler också, eller ska ni bara måla och tapetsera?

A och O i ett barnrum är bra förvaringsmöjligheter, tycker jag.

Har barnen svårt att bestämma sig så ge dem ett par alternativ att välja på. Vill du ha den eller den sängen? Det eller det skrivbordet? Den eller den stolen?

Har killen svårt att bestämma sig, bestäm åt honom. Välj blått och komplettera ev med något tema som han gillar.

Lilla My ska givetvis ha Lilla My på väggen.

PimTheGreat
2008-09-14 19:18
0

tack för era svar..:)

PimTheGreat
2008-09-14 19:20
0

#6 det blir att vi får köpa nåt nytt i möbelvägg till barnen, annars finns det mesta redan. det är mer gardiner mattor lampor men mer som ska inhandlas..:-)

Denna kommentar har tagits bort.
Halvdansken
2009-03-27 09:32
0

Eftersom hon är så liten så har hon knappast nån uppfattning  (eller intresse) av inredning, så gör nåt som ni står ut med (inte allt för bebisaktigt). Sen när hon blir större så har hon kanske åsikter.

Säger hon som inte har några barn….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

FrokenLindgren
2009-03-27 16:44
0

Underbart med Lilla My på väggen! När jag får barn (är barnlös nu) har jag tänkt måla Nalle Puh eller Bamse och deras vänner på en vägg, relativt stort men ändå inte hela, och hålla resten neutralt. Blir nog en riktigt trevlig fondvägg faktiskt och utan att det blir för mycket som med mönstrade tapeter/bårder över hela rummet. Lätt att måla över sen också.

JMax
2009-03-27 21:32
0

Låter häftigt med Lilla My!!

Jag hade inte velat ha så skarpa färger som svart/vit eller röd/vit i rummen. Lite mildare övergångar mer lixom.

I min dotters rum har jag en ljusljusgrå och funderar på en ljusrosa fondvägg. Målade väggar så det går ju lätt o smidigt att göra om.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Russlena
2009-07-06 17:14
0

Har precis gjort om min 6-årings rum och han valde en fondvägg med spindelmannen (blå o. röd)och ljusgrå på de övriga väggarna det blev jättebra. Möbler vita.

Halvdansken
2009-07-06 17:38
0

Vad är det med Spindelmannen? Jag har en därhemma som tycker att vi ska köpa lakan med Spindelmannen.

Han är 48 år….  Skrattande

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Russlena
2009-07-06 18:08
0

#14 Härligt med barnasinnet kvar…. vem vet, man kanske inte växer ifrån Spindelmannen. Det är ju bra, då behöver vi inte taptesera om föränn min son flyttar hemifrånGlad