Tradera
Nu har man blivit fast i Tradera. Har vunnit flera pelargoner som jag har bjudit på.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Ujuj, farligt :-)
Aaah gamla kära tradera. Där har jag varit mycket förut. Man ska bara vara riktigt försiktig när det gäller betalningarna. Jag minns inte vilket system det var som låste pengarna tills man godkänt varan med det finns det info om där om ingen här vet direkt såklart.
Blev totalblåst på en dator jag vann till ett bra pris. Killen ville ha pengarna över Western Union och dumma jag betalade det plus en rätt hög avgift. Jag väntade kanske 3 veckor och ingen dator dök upp så jag ringde killen som sa att det hade varit strul med posten som skickat paketet fel och att han fått det tillbaks hem igen, han fick min adress på nytt och skulle posta samma dag. Nå samma sak nästa gång med en annan ursäkt så jag började bli irriterad och sa att jag kan komma och hämta den själv om jag fick hans adress 
Killen fick hicka och sa att det inte behövdes och sa att han skulle skicka en dator extra för besväret.
Jag fick paketet till sist men…..
Jag vann en då ganska kraftig bärbar dator med inbyggd dvdbrännare och en stor hårddisk och när jag öppnade paketet så låg förvisso 2 bärbara i det men det var 2 gamla skitdatorer med en varsin extern diskettläsare. Windows 2000 kanske skulle gått att installera men sen hade disken varit full
Jag ringde givetvis idioten jag fått skiten av och han svarade såklart inte så jag lämnade en genomförlig beskrivning på svararen om ungefär vad jag tyckte om hans affärer med ord vi inte nämner i öppet forum. 3 dagar senare försökte jag igen med resultatet att numret inte längre fanns och kontot på Tradera var tydligen borttaget eller spärrat.
Lite OT men jag ville bara påpeka att man ska vara försiktig och kolla vem man handlar av.
Jag håller med. Man ska vara väldigt försiktig med att betala utan någon garanti. Som minsta krav för mig är att jag är säker på vem jag betalar till. Då kan man alltid spåra personen oavsett om han eller hon spärrar telefoner osv.
Tom

Ja det är klart. Man har ju läst en del om hur några blir blåsta på sina saker som de har köpt. De betalar men får inget. Jag fick hem några pelargoner förra veckan.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Man ska vara kanske försiktig med nyregistrerade säljare som inte har sålt varor än, som inte har informationstext om sig själv eller har en massa negativa omdömen. De flesta sköter sig tycker jag. Det är många antikaffärer som har tradera som försäljningskanal. Jag själv handlar en hel del på tradera, likaså säljer sånt jag har tröttnat på. Mest prylar, med den takten som vi renoverar, ändrar vi stil och minskar på prylarna. Jag tycker mycket om t.ex. parian, och St:eriks och Arthur Percys gröna porslin mm, och det är bekvämt att bläddra bland allt detta på nätterna då det inget bra finns i burken o så. Och vet ni, jag har aldrig blivit lurad - ta i trä.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag håller helt med #5 att man ska vara försiktig med nyregistrerade säljare och såna med negativa omdömen.
Annars har jag både såld och köpt en hel del på Tradera och det har funkat perfekt nästan varenda gång. Aldrig nån som har blåst mig (än?). Ibland har det väl tagit lite väl lång tid innan varorna har kommit, men de har alltid kommit.
Använd payson då får inte köparen pengarna förrens du godkänner varan!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Har köpt åtskilligt på Tradera och det har fungerat bra. Givetvis gäller det att "kolla" upp säljaren. Jag köper bara av säljare där det sinns en possitiv raiting. De som är nya som säljare står jag över. Har klarat mig bra hittills. Har köpt allt möjligt bland annat min systemkamera och keramik (B&G Mexico) vilket har funkat över förväntan.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss