Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1720 ggr
Linda
2006-10-20 21:28
0

Flyttstädning

Vi har en firma som kommer utföra flyttstädningen men jag undrar om man behöver "för" torka av något i låder etc /rengöra avlopp etc eller sköter de allt?

Mvh Linda

Annette
2006-10-20 21:35
0

Jag jobbade som städare i 16 år. När vi städade ur lägenheter mellan olika hyresgäster gjorde vi allt.

kickboard
2006-10-20 23:52
0

Vad kostar en flyttstädning? Det är otroligt jobbigt med flyttning och sen som grädde på moset ska lägenheten städas till slut också.

Sen brukar man ju ha sån tur att den lägenhet man flyttar till är helt ostädad :(  Det har vi sett många gånger då våra barn bytt studiebostad.

Margareta
2006-10-21 18:28
0

Usch, vi flyttade in i ett ostädat hur när vi köpte det radhus vi bor i nu och säljaren skyllde på sjukdom under flytten. Trots försök till medling av mäklaren fick vi aldrig säljaren att erkänna att det var ostädat. Det var BLAND ANNAT:

• matrester i skafferiet
  • spill under mikron
  • "aldrig städat" under spisen
  • "aldrig städat" under tvättmaskinen
  • otorkat i alla badrums och köksskåp
  • köksfläkten äcklig
  • alla ventiler äckliga
  • toaletterna IGENGRODDA av ni vet vad…
  • osv

Det kostar i Sthlmstrakten ca 30kr /kvm med flyttstädning, men lönar sig givetvis att ringa runt och fråga.

Jag kommer defintivt att leja bort det när vi flyttar och har ALLTID haft hjälp med det vid alla mina flyttningar. Det blir bara för mycket annars. Innan har min svärmor gjort det och nu är hon för gammal så vi får leja.

Numer pensionär i Nynäshamn

Susanne
2006-10-21 20:52
0

Vid en flyttstäd gör du som köpare av tjänsten INGET! det är deras jobb, du betalar för det.

Dock ska du inte betala städningen innan köparen av lägenheten godkännt städningen. Om köparen av lägenheten inte godkänner städningen blir städfirman skyldig att åtgärda, inte du och du ska inte heller betala mer än överenskommet från början.

250:-/timme eller kvm pris. Det beror på vilken firma du använder. Anlita aldrig någon svart, de vet oftast inte hur man flyttstädar…tro mig, jag har jobbat i branschen. Det kan bli dyrare för dig i det långa loppet då det är DU som får ta smällen.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Tussen
2006-10-21 21:06
0

De ska sköta allt Räcka ut tungan

Skulle inte vara dumt att leja en firma till att städa ur lägenheten som står och väntar på att vi ska komma och städa. Flyttade till huset för snart 2 veckor men har kvar lägenheten i tre månader. Risken finns ju att man drar uuuut på detOskyldig

Annette
2006-10-22 02:16
0

#3. Vet hur det är. Huset vi bor i nu såldes av arvsfonden och de städar inte alls. Så det var bara att kavla upp armarna. Det var en ensan äldre herre som bott i huset. Han hade eldat med ved, så det var sotfläckar efter hans händer överallt. Hur toaletterna såg ut behöver jag väl inte tala om.
När vi äntligen kunde flytta in var det bara att städa huset vi bott i innan. När jag hade köket kvar där, var jag så trött på alltihop, så jag hade lust att elda upp alltsammans. Där gick det årets semester och det var bara att börja jobba igen. Som städare på Volvo. Omväxlande liv.Flört

Linda
2006-10-22 15:54
0

Huva att flytta in i ett skitit hus blääk era stackare som fått städa upp andras skit..

Vi fick flyttstädningen av huset genom mäklaren så det var ett stort plus faktist.

Mvh Linda

Annette
2006-10-22 20:41
0

#7. Har man städat skitiga toaletter efter Volvoarbetare i 16 år så är man van.Flört Tack och lov är den tiden över.

kickboard
2006-10-22 23:09
0

Såg i ett program på Finlands TV att de rekommenderade Coca Cola att rengöra WC-stolen med. Städpatrullen röjde upp hos en yngling och den toaletten såg rent ut sagt för j-vlig ut.

Linda
2006-10-23 20:36
0

Frosta av kyl, frys gör städfirman det oxå mån tro?

På lappen om att vad vi skulle tänka på tills vi skulle ses hos mäklaren och lämna nycklar etc står det: Stäng inte av kyl, frys.

-Varför?-Svårt att avfrosta då ju..

Tom
2006-10-24 00:21
0

Därför att det luktar snabbt illa om man stänger av kyl och frys. Du kan frosta av och sätta på dem igen.

Tom

Linda
2006-10-24 12:23
0

Ok..hoppas att städbolaget sköter det.

cosmonita
2006-11-12 17:42
0

Jag har inte svar på frågan men vill bara säga att flyttstädning är enormt jobbigt. Flyttade ifrån en fyrarummare i juli och städade den i 3 dagar. Fasiken vad jobbigt det var Förvånad

Det vill jag aldrig göra mer om jag inte får asmycket betalt.

lisette
2006-11-13 23:22
0

huset mina föräldrar flyttade in i blev städat av en firma som mäklaren hade anlitat. bara det att det låg musskit bakom kökslådorna, väggarna var inte avtorkade och golvet var otroligt smutsigt. mamma fick städa allting själv igen.

eftersom mäklarna hade betalat städfirman redan så kunde mamma inte få någon ersättning än fyra biobiljetter (de som aldrig går på bio) som dessutom gick ut en månad senare…