Badkar..
Hej!
Som jag skrev i en tidigare tråd håller jag och sambon på att få vår lägenhet renoverad, och skulle behöva lite hjälp att hitta vissa saker.
Enligt hantverkaren så behöver vi ett badkar som är L:170cm B:60cm. De enda vi har hittat på alla möjliga firmor på nätet är B:70cm och uppåt, eller ett på Blocket, vilket tyvärr inte är intressant, då vi vill ha -nytt-. Om vi inte ska ha ett sittbadkar, men det är uteslutet.
Är det nån som är duktig på att hitta såna saker? All hjälp tas tacksamt emot!
Det gör inget om det är ett badkar med front, eller som ska kaklas in, allt är av intresse (förutom begagnat).
Tack på förhand!
Mvh Puhlo och J.
60 låter väldigt smalt. Jag har letat lite på nätet men inte heller hittat något som är 60 brett. Varför inte anpassa badrummet efter 70 som är lite mer standard?
Tom

För att det enligt hantverkaren vi har anlitat inte går. Då får vi inte plats med toaletten i badrummet, vilket är lika viktigt som badkaret för oss. :(
Känns lite surt att få de måtten vi ska ha på saker och sen finns det inte. När han ska ha -ritat- badrummet för att vi skulle få plats med toalett, handfat, badkar och tvättmaskin.

Tack för tipset Asta, men vi kommer att bo i hyresrätt, och det känns inte som om hyresvärden kommer att gå med på det där, direkt. :) Vi har visserligen kontakten med alla hantverkare och sånt, men om vi ville ha ett badkar , så fick vi hitta det själva.
Har du någon ritning på badrummet?

Nej, tyvärr.
Hepp, då är det inte lika enkelt att hjälpa dig med en lösning.
Tom
Och ni kan inte lösa det med ett badkar som inte är rektangulärt?
Det låter lite lustigt att en hantverkare ritar ett badrum med saker som knappt verkar finnas.

#8: ja, minst sagt! Vi har kikat lite på det där badkaret, men ska kolla om det inte går att placera toaletten annorlunda, så att vi får plats med ett normalstort badkar, som vi har sett ut sedan länge.
Annars blir det nog det där från Svedbergs, jag gillade det.
Tack för hjälpen!