Tyst badrumsfläkt
Vet någon vilken som är den tystaste och bästa badrumsfläkten? Vi vill inte att det ska höras i hela huset när den är igång.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tror PAX har en del tysta. Vad jag märkt hemma är att man måste vara noga med infästningen. Helst en stum vägg.
I trä eller gips kan vibrationer från fläkten fortplanta sig ut i väggen och förstärkas. Då får man ett lågfrekvent brummande. Sådana ljud sprider sig gärna i hela huset.

Vi byggde just om badrummet och då vart det en PAX. Ganska tyst och slår på automatiskt vid behov.
Oskar
Jag hittade ett test hos Råd & Rön. Det verkar som om Pax var bäst. Det blev en sån.
Vänliga hälsningar
Niklas
Tysta fläktar finns nog inte…
Ett bra tips är att ha timer på dem!
vi har våran med fuktsensor, det är jättebra för då går den ju igång själv när man börjar att duscha och sedan slår av sig själv.
allt som är automatiskt är jättebra!
Den jag beställde har fuktsensor, timer och automatiskt kallrasskydd.
Vänliga hälsningar
Niklas
Ingen inbyggd TV? ;-)
Tom

#5 och #6 Vilken fläkt är det? Jag hatar min Paxfläkt som låter som attan. Det med fuktsencor låter rimligt. Hjälp mig.
#8: Pax 231 heter den.
Vänliga hälsningar
Niklas
våran hörs inte i resten av huset när den är på. det är en Pax fläkt.
#11, Om man vänder på den ser den ut som en matberedare ;-)
Tom
#11: Det är den jag har beställt.
Vänliga hälsningar
Niklas
Vi har en på radhustaket (i skorsten) som drar ut från alla våtrum. Den installerades av familjen före oss som hade barn med astma. Den har fungerat väldigt bra, men har tyvärr ett litet missljud nu, som jag gärna sluppit innan besiktningen i morgon…
Numer pensionär i Nynäshamn
Stäng av den tillfälligt…
Tom
Jo, vi får göra det…
Numer pensionär i Nynäshamn