Bil och garage
Jag blev så trött på att förlora pengar på bilar så jag började köpa till inköpspris och sälja själv, det gick rätt så bra men nu har jag tröttnat och ger bort dom jag inte vill ha kvar, fast det händer sällan.
Nästa problem vi alla haft är att det inte är så kul att ha bilen ute, speciellt på vintern med snö och is, men att hitta ett bra garage i ett gammalt hyreshusområde är inte lätt. I nyare hus kan man få en plats om det inte är kö, i sällsynta Brf finns även mekarplats och tvätt mm. Så jag sa att man måste köpa ett helt jäkla hus, för att få ett garage i närheten och gjorde det med tiden. Men i det första var det uthyrt och i nästa var det smått, så jag fick leta, för stora garage är inte heller så vanligt. Nu är nästan allt perfekt, så man kan få in flera, öppna bildörrarna, meka och byta däck etc. Men det är fan så dyrt om man ska bo centralt. Hur har du/ni det?

Vad var det för bilar du sålde?
om du har fler bilar att ge bort så är jag intresserad!

Vi bor inte centralt. Har inget garage. Men det går att meka utomhus också. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Meka och byta däck??? mig veteligen finns verkstäder med anställda som sköter om sådant.
Kniper det åker jag 10 mil till farsan och fixar problemet. Middag, fika och goda råd ingår. Ofta också en och annan matlåda.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#1 Jag kunde åka allt från lyxmerca, jänkare och neråt billigt skrot ibland.
#2 Jag ger inte bort bilar så, har skänkt bort ett par med husaffärer.
#3 Ja meka ute går bra i rätt väder, jag har själv legat på gatan och bytt en dämpare, frisk luft dör ingen av:) Men med tiden köper man sig bekvämlighet om det går.
#4 Fast ibland vill bilskrället ha service hemma för att komma iväg. Jag gillar inte alls att meka mkt, byter däck och skruvar det jag kan, måste prioritera huset numera. Så även jag kör mekare för det svårare akuta eller krångliga.