Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 4975 ggr
Blow
2008-03-24 03:29
0

Tejp på fönster

Jag behöver få bort målartejp (typ frystejp) från två fönster, men det sitter som berget. Först provade jag att få bort det med vanlig svamp och såpa, sen med aceton och även med lim- och klotterborttagare men inget har funkat.

Väldigt tacksam för tips!

AnneN
2008-03-24 03:39
0

en kompis som hade satt solfilm på fönstren använde T-röd då han skulle ta bort det inför flytt, kanske funkar för dig med

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mariatingsund
2008-03-24 16:48
0

rakblad typ sådant man använder för spishäll. Har solen tagit hårt på det, då är det besvärligt, men om du tar lite om dan, då försvinner det till slut. Det ÄR jobbigt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Blow
2008-03-24 17:40
2

Tack för tips. Ja, solen har tagit på det, tyvärr. Jag ska prova med både rakblad och T-röd.

Krikke
2009-02-23 02:21
0

Tyvär så ska man icke som picke tejpa, eller är det bara för jag är målare jag kan säga så? *Skämt åsido* Rakblad är det ända tyvär, inte för hårt, inte för löst.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

rakuLotta
2009-02-23 09:34
0

Vi hade samma problem i somras. Vi tog ammoniak, spädde i lite vatten.( Luktar fomf*n, använd munskydd!!) men det funkade bättre än det andra som nämnts( testat det oxå) Men bra ihop med rakblad. Gnuggade först upp det med en blå scotchbrite, lät det verka och sen försiktigt med rakbladet. Vet dock inte hur det funkar nu när det är kallt…. Du får kanske vänta tills plusgrader.

Lycka till!

[Asta]
2009-02-23 10:08
0

Funkar det inte med rakblad fungerar det alltid med kemiskt ren bensin - finns på apoteket. Sådant tar man bort klister efter plåster med.