tvättkorgar
jag har tre stycken tvättkorgar ståendes ala otroligt ful modell. de står i vårt "hundrum", dvs det rum där hundarna vistas. nu ska vi göra av med hundarna och rummet som ligger i direkt anslutning till köket ska göras vid.
rummet ska bli kombinerat lekrum/gästrum och dessutom innehålla våra tvättkorgar.
hur kan jag få in tvättkorgarna snyggt i rummet? jag hade helst velat ha någon förvaring så man inte ser tvätten alls.
supersnygg ritning som inte alls är skalenlig:
det gråa är garderober, brunt är trappan, gult är fönster. rött innehåller kyl/frys från köket.
Vi har vår tvätt i en garderob i tre utdragbara tvättsäckar som den lite vänster om mitten på den här bilden. Fast vi har tre ovanför varandra till 30, 40 och 60-tvätt. Påsen går att ta loss och kan sedan bäras till tvättmaskinen. Vi är väldigt nöjda och ingen tvätt syns överhuvudtaget.

smart! nu har vi nog inte plats till fler garderober där inne, jag hade tänkt utrymmet mellan garderoberna och trappan. det är ett ganska lagom stort utrymme.

Vi har sluppit tvättkorgarna med att köpa ikeas låga garderobskåp med 3 utdragbara trådbackar, det funkar jättebra i den lilla tvättstugan. Syns inte alls och ingår i helheten. Det är skåpet med dubbeldörrar till höger.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

men hur små är trådbackarna då? vi har ju en tvååring, så kläderna går åt hela tiden så korgen blir lätt full, och dessutom kanske inte alltid av rätt färg för att köra en maskin.

skåpet är 36 cm djupt och 90 brett, tre backar, en back är lagom till en tvättmaskin, vi separerar 60 vittvätt, 60 mörktvätt och 40 fintvätt i dessa. De rymmer en hel del.

Jag skrev lite fel, skåpet är 100 långt och 35 djupt.