Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3495 ggr
kerstinjo
2008-12-12 22:47
0

Lång hall.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en jättetråkig lång hall. Någon som har ett tips på hur jag kan förkorta den?

Den blå pricken är ingång. Det rosa och gröna är öppningar utan dörrar. Vid det gula finns en garderob och förvaringshyllor.

Oj, vad litet! Går det att se?

Kerstin 

mariatingsund
2008-12-12 23:09
0

Om den var min hall, skulle jag göra följande:

Det gula skulle jag lösa så att inget är framme, med gardin eller garderobsdörr (vet inte hur det ser ut nu. Där för att

mittemot det skulle jag sätta upp en spegelvägg med lister som efterliknar ett riktigt fönster.

På golvet skulle jag lägga en tvärrandig trasmatta

och kortsidorna skulle jag måla/tapetsera mörkt, inklusive dörrarna.

Några spottar skulle jag sätta upp strategiskt som belyser vackra ting som jag gillar, det kan vara t.ex små konstverk på små vägghyllor.

Ett riktigt foto kanske skulle underlätta fler idéer.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
2008-12-15 11:08
0

Såg ett inredningsprogram på TV där de satte upp typ 5 st rislampor i taket, på rad eftervarandra. Skittufft. Jag älska sådana upprepningar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Lena82
2008-12-17 14:15
0

Just det där med mörka färger gör att det ser mycket mindre ut på en gång. Min bror och hans fru målade om sin gamla hall (den var viserligen inte så speciellt lång) i terracottaröd och hallen kändes mycket mindre på en gång. Så jag tror att måla väggarna i en mörk färg. Ha ett par lampor i taket med lite storlek på t ex rislampor för att "sänka" taket och sätt upp en stor spegel på en del av en vägg för att få mer djup så att hallen ser mer kvadratisk ut än lång. Och med spottar på ett par ställen för att kunna skapa lite mysbelysning. Med andra ord en kombination av ovanstående förslag