Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1248 ggr
Loove
2006-10-01 20:58
0

nymålat..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej svejs

Jag håller på för fullt med att måla om i ett rum i vår källare. Jag glömde typiskt nog att ta förebilder..

föreställ er:
Elementet var mörkgrönt
väggarna var grön väv
golvet, gammal vanlig parkett
taket grått av smuts
rören vid taket och golvet över och under elementväggen var grööönt

Vi tänker ha rummet till vår nya verksamhet/företag, det är i startgroparna minst sagt. och det känns himla spännande

Golvet är målat en gång och jag är förvånad över resultatet. Visst kanske det inte är helt ok att måla ett parkettgolv men det ligger på träribbor på betongen inunder så i framtiden finns en plan på att lägga golvvärme och sedan betong över som skall slipas blank som marmor (känner en som jobbar med sådan) Men eftersom vi nu ville ha det fint tillfälligt så blev lite målarfärg enklaste lösningen.

Lovisa

Loove
2006-10-01 20:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild till

Tom
2006-10-01 23:47
0

Det ser klart mycket bättre ut än vad du beskrev. Men varför så dystra lister och element?

Tom

AndersE
2006-10-02 11:04
0

Samma tanke som Tom. Vita lister och element!

Oskar
2006-10-02 15:53
0

Ha…sorry…men jag måste också klaga på de dystra listerna och elementet.

Måla listerna och elementet vita och måla en av väggarna i en avvikande färg. Det är lätt att skrivbordskritisera. :)

mvh
Oskar

Niklas
2006-10-02 16:52
0

Jag håller med de andra om att det ser dystert ut med lister och element, MEN det är ni som ska trivas. Inred inte för oss. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Loove
2006-10-02 20:43
0

haha… jo jag kan hålla med jag också….tanken från början var att måla golvet svart..och då hann jag måla listerna och elementet innan vi ångrade oss och beslutade oss för att måla golvet grått istället.

Nu har jag målat så mycket så vi får se hur vi trivs med det.. Har ju färg så det går ju alltid att måla om igen. :)

tack för kommentarer.

pluppan
2006-10-03 21:22
0

jag gillar att du målat elementen och listerna svarta! roligare än när allt är vitt tycker jag

smaken är som baken och tur är väl det

det är ju väldigt beroende på hur det ska inredas också. kan det tänkas vara en ny keramikverkstad kanske…….(känner igen dig från systersajten keramik)Glad

lycka till

rattmamman
2006-10-03 23:51
0

Typskt att folk ska klaga på färgsättningen nu när det är nymålat! Jag tycker att det är coolt att det inte ser ut som överallt annars. Snyggt, ljust och fräscht! Så fin skulle jag vilja ha min källare också…

Tom
2006-10-04 11:10
0

#8, Det är tur att inte Loove tog det lika hårt som du gjorde! Hon verkade ta det med en klackspark och det är väl ändå hon som får avgöra eftersom det var hennes inlägg och hennes rum.

Lägger man ut någonting öppet på ett forum får man räkna med att folk är ärliga och ger synpunkter på det som läggs ut. Jag tycker inte att någon av kommentarerna var elak eller påhoppande. De bara gav uttryck för ett annorlunda tycke.

Om Loove någon gång ska sälja sin bostad kan det vara ovärderligt att få de här kommentarerna eftersom hon då får chansen att ändra färgsättningen så att det är fler som gillar huset.

Tom

PS. Loove, jag gillar oxå att du har valt en annorlunda färgsättning. Huvudsaken är att du trivs! =)

AndersE
2006-10-04 12:20
0

Jag kan inte heller se några klagomål. Vill man inte veta vad andra tycker får man nog säga ifrån…

Loove
2006-10-04 18:49
0

Som Tom säger….jag tar kommentarerna med ro (no offence taken)… Det kommer ju också att se annorlunda ut när det kommer in ett möblemang. Och då blir det förmodligen mera än bara gråskalor. :)

Pluppan…det har varit min keremikverkstad faktiskt, har förflyttat den lite längre in i vår källare som är på dryga 200 kvadratmeter Förvånad Det här rummet skall vi ha till vårt företag som vi håller på att starta. Är lite hemlighetsfull med "vad" för företag som det handlar om, men kan säga att det är en del egen tillverkning. Så det estetiska lämnar jag inte i alla fall..

Lovisa

pluppan
2006-10-04 20:55
0

#11 lycka till med ditt hemlisföretag!

Loove
2006-10-04 22:37
0

tack så mycket :)