Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 1888 ggr
Tom
0

Getingfeber och bot

I år är det ovanligt många getingar hos oss. När vi kom hem från en veckas semester plockade jag bort 20 getingar inne. När vi sitter ute i trädgården och äter kommer det alltid massor med getingar som snurrar runt oss och sätter sig i maten.

Men nu har jag har hittat ett effektivt verktyg för att få död på getingarna. Jag köpte ett elektriskt tennisrack. Det räcker att man bara snuddar vid getingarna med racket så blixtrar det till och getingarna dör. Ibland överlever de men de blir så chockade att de bara faller ner och sprattlar. Då är det inte några större problem att ha ihjäl dem för hand.

Dessutom är det riktigt roligt :-)

Tom

AndersE
0

Var köpte du det? Vad kostade det?

Queball
0

Teknikmagasinet har den för 149:-

Precis som Tom säger är det en grymt kul pryl.

AndersE
0

#2 Tack Queball!

Oskar
0

Ha kul!

Annars kan man ställa fram ett glas med öl…då drunknar de lyckliga. :)

Oskar

Tom
0

Oskar, du tänker på sniglar och män… ;-)

Tom

PS. Det har aldrig varit så tomt på getingar hemma hos oss. De flög och gömde sig direkt när de fick veta att jag hade köpte ett sånt racket. Attans! Jag var tvungen att ge mig på en liten oskyldig fluga idag bara för att få testa mitt coola racket….

Niklas
0

Hur fungerar det med fåglar? Eller harar?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersE
0

Eller sambon, eller gäster…?

Tom
0

Jag har inte provat hur det känns men de som provat säger att det är ungefär som ett elstängsel.

Tom

Faxlin
0

Man kan köpa dessa på ÖB för 29 kronor. Funkar lika bra som de för 149;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Niklas
0

#8: Fast det känns värre än elstängsel. Och längre. Tänk dig en svetslåga under bråkdelen av en sekund. Det går över efter någon minut. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning