Installera diskmaskin
Vi ska äntligen skaffa diskmaskin. ( om hyresvärden går med på det)
Men har några små frågor som jag hoppas någon kan svara på! =)
Vi har ett ledigt "fack" under diskbänken på 45 cm, det är förberett för att dra slangar i genom vägen in under diskbänken. Även i avloppet finns det någon grej man kan fästa slangarna på. (tror jag, bifogar kort..) Men det finns ingen el-kontakt i "facket". Får man ha förlängnings sladd som man kopplar i när man ska diska? Måste man ha en avstängnings "spak" på kranen? (Vi har ej det idag)
Tack på förhand!
// Sara

Ingen som kan svara? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jag har pratat med min hyresvärd och de är ok att installera om man är kunnig å det är vi inte. Hyresvärden kan göra det för 1200 kr.. är det en rimlig summa?
Vi har funderat på att köpa en Hoover HEDS50E White diskmaskin. Är det någon som har någon erfarenhet om dessa diskmaskiner??
Tacksam för svar
Jag vet inget om den maskinen ni vill köpa, men jag tycker det är ett helt OK pris som hyresvärden vill ha. Det kostar mer att ta dit en rörmokare etc.

#3 Tack för ditt svar! Okej, känns bäst att hyresvärden gör det så slipper vi få skit om det blir dåligt gjort :P

Hyresvärden pris är helt OK. Man behöver inte byta blandare, dvs kranen på diskbänken om den inte har någon avstängningsanordning, utan det går att sätta en liten spak under diskbänken.

#5 okej, tack för ditt svar!

Ingen som har erfarenheter av diskmaskinen hoover?