Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1609 ggr
Jesper
2005-09-16 13:47
0

Tips & Inspiration 2 - Teknik Box

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behövde bygga någon form av skydd för teknikprylar mm. Vigo älskar ju att trycka och peta in bananer och frukt i DVD spelaren :) Tittade runt lite i vårt rum och fastnade för ett mönster vi hade i ett sidbord till soffan. Man kan se den på bilden till vänster. Väldigt enkelt byggt samt sågade ut mönstret med sticksågen. Locket går enkelt att lyfta på så man kommer åt allt där inne. Mönstret fungerar också som cirkulation för luften samt bra för att kunna anv. fjärrkontrollen.

Bokhyllorna byggde jag in när vi flyttade in i huset. Så det var naturligt att bygga in boxen med dem.

Pernilla
2005-09-16 20:57
0

Hur gjorde du när du byggde in bokhyllan? Funderar skarpt på något liknande nu när det är flyttdags. Slog du upp reglar eller…?…

Niklas
2005-09-17 12:08
0

Det blev riktigt bra. Man kan inte ana vad den döljer.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Jesper
2005-09-17 13:59
0

#1 Gjorde det enklaste - köpte två "Billy" bokhyllor på Ikea som jag slipade ner faneret på en aning, så det blev enklare att måla dem senare. Använde de som grund på var sida om öppningen. La en bred skiva från kant till kant överst och delade in det utrymmet i fem fack upp mot tacket. Fogar man sedan in bokyllan mot väggen och låter taklisten löpa runt så blir det genast riktigt bra.

/j

Jesper
2005-09-23 15:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 (Niklas)

Nej det kan man inte. Men lyfter man på locket…så ser man det. :)

/j

Robert
2005-09-28 16:07
0

Bra idé, inlåsta prylar håller längre. Jag har tre små barn som river i stort sett allt. Nu har vi valt en annan lösning från IKEA, en grå box. Fult med praktiskt.

Hälsningar

Robert