Måla i badrum
Hej. är en besökare från Keramik i Fokus och har en fråga gällande målning i badrum. Vårt badrum består av träpanel (kakel i duschen) och efter typ 8 år
med bastukänsla i badrummet så har vi (tror jag) enats om vad det ska vara för färger på träet. Dock är då min fråga, vad målar man med för typ av färg i ett badrum? Det utsätts ju inte för vatten direkt på utan mer kondens…vad grundar man med? Har V-slip hemma men det kanske inte passar i våtutrymmen? Hoppas att ngn av er proffs (fjäsk) kan ge mig ngt bra svar
.
det ska ju finnas nån våtrumsfärg är jag nästan säker på…
kolla i din färgaffär !
Jag tror att du kan få problem om du målar på träet eftersom du i värsta fall stänger in fukt i träet så att det möglar.
Kolla med någon bra färgaffär.
Tom
Jag funderade på det oxå, men när jag pratade med den lokala färghandeln så sa det att det gick bra. Alcro (finns säkert andra märken oxå) hade en Servalac som skulle funka, både grundfärg och en "vanlig" oljebaserad. Så jag kör på det så får det bära eller brista 
Skulle vara kul om du kan visa förre/efterbilder!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ska försöka få till ngt….
I vårt badrum har vi målat pärlspont med vattenbaserad lackfärg (Servalac), det var 10 år sedan och har fungerat utmärkt.

magma: har ni pärlspont i hela eller har ni kakel i dusch utrymmet? vill ha vit pärlspont i hela (ska ha badkar) men har fått svar på forum att det inte går att ha pga fukt och pga att varje spikhål släpper igenom väta och fukt…
dar finns väl bets som släpper fukt ut från trävirket men samtidig håller mot fukten?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.