Soffor *gnäll*
Är det fler än jag som verkligen ogillar de låga soffor som tycks så inne nu? Jag som är ganska lång tycker de är både opraktiska och fula. De ser dessutom oproportionerliga ut i rummen.
Så - nu har jag gnällt färdigt och fortsätter leta soffa som är både snygg och praktisk = sittvänlig för människor av medellängd och däröver.

Leta vidare och trösta dig med att du kommer att hitta en klassik bekväm soffa som du kommer att ha glädje av i många år. :)

:)
Fast jag tycker det finns många i normalhöjd. Vi köpte nyligen en sådan (sambon är två meter lång) - en från mio som man kombinerar lite som man vill. Vi gillar inte heller de där låga, men när vi var och leta kan jag inte påstå att de låga var i majoritet.

Gillar inte heller de med låg rygg. Det kan vara snyggt, men i mitt hem kommer de inte in. För mig ska en soffa ha hög rygg så att även huvudet får vila. De flesta soffor som jag har sett slutar ryggen precis vid mina axlar. Alltså är inte det okej för min del. Men den soffan vi har, har jättehög rygg och är hur skön som helst! Vet dock inte vart den är köpt.

Eller skippa soffan och satsa på ett gäng snygga designfåtöljer istället, t ex Lamino (eller någon budgetvariant, om originalet är för dyrt). Tror att man kan ha en Lamino hur länge som helst och att den är tillräckligt klassisk för att gå i arv eller säljas när man inte vill ha den längre. Skön att sitta i är den i alla fall.
jag tycker inte om låga soffor. Men jag hitta min på jysk och är jättenöjd med den :) Att den dessutom inte gjorde mig utarmad som en kyrkorotta är bara bonus :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#5 Njae, fotöljer kan jag inte tänka mig ist för soffa. Är beroende av att kunna ligga och titta på tv (pga paj rygg).