Mitt rum.
Jag ska göra om i mitt rum , och jag behöver idéer.
Kan nån hjälpa mig?
Mvh , Romana :]

Hejsan, det vore bra att veta vilket rum som ska göras om innan man vräker ur sig förslag. Misstänker att det handlar om sovrum. Då ska du tänka på färg, behov och det som är du. Om du har platsbrist kanske du ska ha en loftsäng. Där under kan du ha en mysplats eller ett skrivbord.
Sedan färg. Välj en som är lugnande om det nu är sovrummet, och gärna en färg du inte tröttnar på illa kvickt. Själv har jag brunt, vilket säkert låter tråkigt. Men med rätt accessoarer så ser det trevligt och ombonat ur. Min bonusdotter har ett grått rum, med sk. konstverk som vi ändrar vartefter. Nämligen tyg som vi satt upp på tavlor. Vi har till och med satt upp en badrumsmatta där med katt på.

Badrumsmattan på väggen

Tavla med tyg som byts ut med jämna mellanrum.
Så sedan till vem du är. Vilka intressen har du? Leker nu med tanken att du älskar natur. Då kan du använda dig av tyg som visar träd till exempel. Se denna länk till Ellos. Du kanske älskar att plåta, då finns det ställen som gör tavlor av fotografier. Eller vill du skapa en hel vägg med en bild? Musik? Sätt upp instrument på väggen, kanske noter. Eller gillar du att läsa? Ta en möbel, riv ut sidor ur en bok som du inte längre läser. Klistra dit och lacka sedan.
Pappa spelade fiol. Till minne av honom hans
fioler "inramade".
Viktigt är att inte låsa sig i hur saker bör se ut, utan att vidga sina gränser och våga ta standardsaker och förvanla till det som passar. Förresten, har du bokhylla i rummet så kan du dels göra som jag föreslog ovan med papper och lack. Men även ha den som rumsavskiljare. Lycka till, ./Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.