Fritidsstuga
Jag funderar på att bygga (ja eller "låta bygga") ett fritidshus. Kruxet är att jag vill ha den i puts. Känner ni till någon leverantör som fixar detta?
Leverantör?
Låt någon bygga det istället så kan ni ha precis vilken yta ni vill.
(och dessutom kan ni designa det precis efter era egna önskemål…)
Tom

#1 jo det är ju en idé, tror bara att det blir väldans kostsamt? Kanske ska jag räkna och jämföra lite… Är som sagt bara i planeringsstadiet ännu…
Är det någon här som har erfarenhet av utländska byggare?
Det beror väldigt mycket på hur mycket du kan göra själv. Kan du göra en del själv kan du spara många tusenlappar. material är inte så fasligt dyrt egentligen. Det är arbetet som äter pengar.
Utländska arbetare kan vara mycket bra men lika gärna usla. Du måste få tag på någon genom en personlig rekomendation annars är det rena lottot. De polacker jag har arbetat med har inte haft insikten att kunna säga "nej" om det är någonting som det inte har kunnat göra. De säger "ja" oavsett vad det gäller. Skulle någon fråga dem om de kan bygga en rymdraket skulle de utan att tveka svara "- Ja!"
Jag undrar hur många gånger jag har fått frågan om jag kan komma och reda upp efter utländska arbetare som har gjort helt vansinniga jobb? En del av dem har jag hjälpt, andra har varit så usla att jag har sagt till kunden att det enda jag kan hjälpa till med är att riva ALLT som de har byggt och bygga nytt. Alla jobb jag lämnar efter mig måste vara mycket bra annars är jag inte nöjd själv och om jag är tvungen att bygga på någonting som jag inte känner är 100% avstår jag hellre.
Tom
Tom