Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5056 ggr
minja
2008-01-04 19:16
0

Stor tvättkorg?!

Hej! Jag är på jakt efter en stor tvättkorg. Dom flesta jag sett är tyvärr inte tillräkligt stora.

Vet ni var någonstans man kan få tag i en, och gärna snygg (om en tvättkorg någon gång kan bli det)? Men bara den är stor!

Tack på förhand…

storAnnette
2008-01-04 23:05
0

Tja,jag vet inte vad du menar för storlek och inte heller vad du tycker är snyggt men du får mitt tips iaf - jag har en tvättkorg från Åhléns som är den snyggaste jag någonsin haft,den är i nån slags gräsmaterial (brunt).Den har en lös tygpåse inuti och den är tillräckligt stor för oss iaf (vi är tre och har egen tvättmaskin så vi behöver inte samla så länge).

zari
2008-01-05 06:05
0

Jag var oxå på jaGladkt efter en stor tvättkorg för ett tag sedan, men hittade ingen bra.Så nu har jag 2 st korgar en för kläder och en för handdukar och sängkläder.

mariatingsund
2008-01-05 09:54
0

på barnavdelningen på Ikea finns skåp med lösa plastbackar du kan dra ut likt djupa lådor, ser ut som köksinredning utan luckor, Jag själv ska kaffa sådana och ställa tvätt och tumlare ovanpå så de kommer upp i lagom höjd. Dessa lådor finns i olika storlekar och man  kan sortera tvätt väldigt bra.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MaMaMade
2008-01-05 10:21
0

Mitt mål är att alla i fam ska ha egna korgar o själva lägga sin smutstvätt där, sorterad o klar. De måste ju ändå lära sig så småningom så varför inte börja i tid. O så en stor till handdukar o sängkläder od. Funderar på ett slags elfasystem från IKEA, Antonius: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/laundry/

Se backsystemet under bänken på bilden.

Sedan kan ungarna ta m sig "sin" modul när de flyttar hemifrån om de vill.

mariatingsund
2008-01-05 14:56
0

Ja kan också lägga in en länk http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/childrens_room

Jag gillar dessa vita möbler som finns i tre olika höjd eftersom de har väggar och ser mer möbel ut än tvättstugamöblerna. Om ni klickar på länken, det är den 5-e bilden jag menar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MaMaMade
2008-01-06 09:45
0

De är inte dumma Maria!