Rea solcellslampor (tips)
Köpte en sån här på Rusta. Reaspris 49:90, normalpris 149:-. Tyckte den var så söt så jag ska åka tillbaks och köpa några till, både till mig själv och som present. Ska lysa runt 8 timmar (jag frågade). Det stämmer nog. Finns större också, men de här små passade mig bäst.
- Redigerat 2024-05-17 22:08 av hemul
Vilken söt lampa! 😊👍
/Désirée
Den är jättegullig tänd. Den där lilla passar så fint bland blommorna i fönstret.
Den är enkel, men det gillar jag. Metall och rikigt glas. Inget plast. Mer än runt solcellen då.
Förlåt, jag skrev fel. Det var rea, inte medlemspris. Jag var där för att köpa en annan sak till medlemspris och då såg jag den där lyktan. Fattade inte ens att det var rea förrän jag kom hem. Så antagligen gäller väl priset bara t.o.m. söndag.
Så fin den var! Synd att det inte fanns en mellan storlek till, det var så stor skillnad mellan den lilla och deras mellanstorlek. Får se om jag har möjlighet att gå och titta på dem nu när de är billiga.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Var försikig med dem om du köper. En liten miss är att plattan med solcellen inte är faststruvad. Den ligger bara där i hålet, så den trillar ur jättelätt om man lägger lyktan ner och de där tunna sladdarna går nog av lika lätt. Jag bad om en tejpbit i kassan så jag kunde säkra plattan. Hade den ramlat runt i cykelväskan osäkrad kunde det nog ha gått illa. Det var ingen kartong nämligen, utan man får ta dem som de är.
- Redigerat 2024-05-17 22:23 av hemul
Nu har jag varit och köpt 3 till, en i present och den är redan levererad och blev uppskattad. När jag kom hem insåg jag att de bara stämplat in 2. Tyckte väl summan var väl låg. 😁
Måste rätta mig igen. Det är nog inte glas utan plast i alla fall. Det SER UT som glas, men när jag knackade med nageln på det hos min kompis som fick en och stolt deklarerade att det var riktigt glas hörda jag att det inte lät som glas ett dugg. Nåja.
Vad märkliga de är på Rusta. Handlar inte där så ofta. Jag fattade ju inte att lyktan var på extrapris första gången. Samma nu. Fick syn på små söta glasflaskor med patentkork för bara 7:50, så jag köpte några. Först när jag kollade kvittot såg jag att det var halva priset. Det bukar ju vara röda lappar och stora skyltar när grejer är nedsatta!