Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1414 ggr
lisette
2006-06-10 14:10
0

u-profiler

behöver ett gäng u-profiler, var kan man få tag på sådana? nya eller begagnade har ingen större betydelse. måste finnas i skåne..

Tom
2006-06-10 20:52
0

…och jag skulle behöva en speciell planka. Är det någon som har en sån?   ;-)

En "U-profil" säger egentligen bara att det är någonting som är format som ett U. Oftast pratar man om en stålprofil men det kan lika gärna vara gjord av något annat valfritt material. Storleken är inte heller så väldefinierad när man bara säger "U-profil". Ska den sitta i en tandläkarborr så att det räcker om de är någon tiondels millimeter lång eller ska du bygga en oceanångare så att du behöver några 50-tons U-balkar?

;-)

Tom

lisette
2006-06-10 22:15
0

*flinar* snacka om att ha tummen mitt i handen…

det ska vara till stallet, 45 mm järn…

bra så?? ;)

[slo]
2006-06-10 23:50
0

Järn, borde väl finnas en plåtslagare någonstans i dom skånska skogarna… Låt mig gissa, det är för att sätta uppepå boxväggarna som bitskydd? ;)

Tom
2006-06-11 00:31
0

Godstjocklek på 45 mm är väldigt tjockt, nästan så att man skulle kunna tro att det rör sig om en oceanångare i alla fall.. ;-) 

Närå, jag fattar att du vill ha yttermåtten 45 mm. Är det för att regla upp väggar med? De finns på de flesta byggvaruhus och troligen även i Skåne. De brukar inte kosta så mycket. Att låta en plåtslagare bocka till dem är nog ofantligt dyrt.

Tom