renovera badrum
vi har funderat väldigt länge på hur vi ska ha det i badrummet…vi vill ju att det ska bli så billigt som möjligt men ändå snyggt.ska man ha matt på golvet?kakel?samma med väggen…matta eller måla med väv.ja det finns ju så mycket.nu har jag även funderat på duschen.om vi ska ha en riktig dusch eller om vi ska bygga en duschvägg med glasblock.det är ju bra om man kan göra så mycket som möjligt själv!så slipper man kostnaden med hantverkare.vad får man göra och vad får man inte göra själv.ska vi ha matta på golvet och vägg så ska ju mattläggaren göra det men hur är det med alla andra alternativ?nån som vet?och nån som kan ge lite tips kanske?
Kolla under SÖKA (övre hörnet under artiklar). Skriv in badrum, där finns många bra trådar om det!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Själv skulle jag ALDRIG lägga in ngt annat än kakel/klinkers.
Och du behöver en plattsättare, en rörmockare om något avlopp ska flyttas.
En elektriker om du ska sätta in downlights eller flytta nån el.
Men son "landfreak59" säger,sök på badrum här i forumet så får du massa goda råd,för jag har ställt många frågor om badrum här!

Hur mycket ska ni renovera?
Finns en ny gipsskiva som kanske kommer blir ett måste i badrum, den heter Glasroc och det är Gyproc som tillverkar denna. Dessa finns dock bara som tak än så länge.
Bara ett tips :)
Matta skulle ja inte välja till ett badrum, större risk för fukt skada, klinker/kakel står emot fukten bättre.
Linnea, har du någon referens/källa om att klinker/kakel skulle vara säkrare än matta?
Tom

#4 - de flesta byggarna tycker de.
OK, det är bara vad några byggare du har kommit i kontakt med tycker. Jag tolkar det som att du inte har några belägg för ditt påstående, trots att du uttryckte dig som att det är ett faktum det du skrev?
Det hade annars varit intressant att ta del av sådan fakta.

#6 - ja jobbar på beijer, träffar minst 100 byggare per dag. :)
nu har jag köpt kakel ich klinkers till badrummet:)
Nu vet jag vad besiktningsmännen på försäkringsbolagen tycker, dom tycker man ska ha matta, kakel håller för länge och det syns inte när det blir dåligt. Personligen tycker jag ju att kakel och klinkers är oslagbart. Men det är ju min personliga åsikt. Smaken är som baken. 
Jag satsar på en duschkabin och kakel och klinkers. Det är nog säkrast.
#7, Jag anade det. Det är normalt inte "byggare" som fixar våtrum. Men en åsikt får alla ha. Problemet blir när någon tar det för fakta.
Tom