Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettproblemlösning-och-frågor
Läst 117 ggr
MonicaLagerquist
2022-05-21 06:56
2

Möblera om

Är det något du hör ofta?

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2022-05-21 07:45
1

Nej vi har inte så bra planlösning i rummen, så går inte att ändra på så många sätt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2022-05-21 08:00
1

Nej det gör vi inte längre. Tycker att vi har fått till det på bästa sättet.

/Maria

sp0ngeb0b
2022-05-21 09:55
0

Ja, tyvärr. Inga stora ommöbelringar av hela lägenheten, men det blir ändå lite bökigt när det t.ex. är förvaringsmöbler eller väggfästa möbler. Jag gillar att förändra och förbättra, det är en skön känsla, men det är skitjobbigt att hålla på. Anledningen till att jag möblerar om relativt ofta (alltså, inte varje vecka men kanske något varannan-var tredje månad i snitt) är att omständigheter förändras med t.ex. djuren, eller så har vi rensat bort något så att möbleringen inte är optimal längre, eller liknande saker. Jag tänker väldigt mycket på hur det ser ut hemma så ofta får jag idéer om hur inredningen kan förbättras och då måste jag i princip fixa till det, annars stör jag halvt ihjäl mig på det. :)

MonicaLagerquist
2022-05-21 17:55
0

Förr hände det att jag möblerade om men nu får det vara som det är.
Just nu ser vårt hem lite speciellt ut då det är valpsäkrat och vissa möbler är vända bakoch fram.

Stolt ägare till tre La permer

Lona
2022-05-23 09:34
0

#4: Som här ungefär, madrassen på golvet i "vardagsrummet" och soffbordet i soffan! 😄
Vad gör man inte för sina djur? ❤️

Jag möblerade om relativt ofta tidigare, numera såpass trångt att möblerna passar bäst där de (vanligtvis) står.
Om jag hade råd skulle jag väl köpt nya möbler som vore mer utvalda till just den här lägenheten men mina gamla möbler passade förvånansvärt väl. (Eller rättare sagt, möblerna jag "snodde" av min mamma passade förvånansvärt väl! 😉😄)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Devya]
2022-05-26 12:07
0

Nej, vi har det helt utmärkt här hemma. Vi har planerat väldigt noga med hur vi vill ha det så det finns ingen orsak till att möblera om. Då jag var yngre så möblerade jag om väldigt ofta men det var tydligen pga att jag aldrig hittade en bra plats för varje möbel som jag hade, för nu har jag inte gjort det på tio år, vilket måste ju betyda att jag har hittat den perfekta platsen för alla mina möbler. :) Skulle jag möblera om nu så skulle det inte fungera helt enkelt….