Köpa vinterjacka
När är det egentligen bäst tid för att köpa en vinterjacka? Jag förstår att dom rear ut efter jul men det har jag redan missat. Sen har några affärer rea just nu på vinterjackor men hur länge brukar den hålla på?
Brukar affärer rea ut vinterjackor på sommaren också?
Var så längesen jag köpte en vinterjacka så jag kommer inte ihåg 😇
Inte så länge till är min gissning. Jag letade efter ett par skidbyxor för kanske 3-4 veckor sedan och det var nästan omöjligt att hitta. De hade redan börjat plocka undan vinterkläder. På Stadium t.ex. sa de att de skickat tillbaka allt.
Sommartid brukar det inte finns några vinterjackor (där jag bor).
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
#1 ajdå då får jag vara snabb..
Här där jag bor hittar man inga vinterkläder längre utan det är endast vårkläder som är på rea medans alla nya kläder är sommarkläder. Det kan finnas någon enstaka vinterjacka och så men omöjligt att hitta rätt storlek den här tiden på året. Du ska nog ha tur om du hittar vinterkläder nu och dessutom i rätt storlek! Så lycka till. Kanske du råkar ha tur.:)
De rear nog ut redan runt jul ibland, fast bäst deal kan man få på vissa loppisar. En av loppisarna jag går på hade 75% rea på vinterkläder runt sportlovet och de har låga priser redan från början. Är man inte väldigt kinkig med märken kan vissa loppisar ha mycket fint jag har köpt fina väldigt lite använda termobyxor exempelvis för runt 25-50kr st. Denna gången köpte jag en kappa och en lite tunnare vinterjacka båda var i mycket bra skick och de gick att tvätta i maskin.