Dåliga kvitton
Vi köpte en ny dusch slang igår och idag har jag scannar och skrivit ut kvittot. Det är fem års garanti på slangen. Så nu ligger kvittoavskriften i pappkartonger som slangen kom i .
Jag tycker det är så fint att kvitton bleks så snabbt.
Stolt ägare till tre La permer
- Redigerat 2022-04-05 09:20 av MonicaLagerquist
Tänk om jag varit så ordningsam 😄
Här ligger kvitton huller om buller och jag skulle förmodligen aldrig hitta rätt.
/Maria

Jag har en låda där alla årets papper ,räkningar och kvitton hamnar. När året är slut läggs alla papper i en mapp med årtal på.
Jag skannar alla kvitton men skulle inte få för mig att skriva ut dem igen.
Här i Belgien där vi bor så används vårt id för dyrare inköp. På det viset behöver man inte oroa sig över att spara kvitton eller skanna in dem. Vi har nu gjort så i 6 år utan några problem.
På ställen där de inte använder sig av ID så skrivs papper ut på det vi har betalat och inga kvitton behövs. Det gäller sådant som har flera års garanti (1 år och uppåt). Det finns alltså många företag här som har förstått hur dåliga de där vanliga kvittona är och förlitar sig inte på dem och därmed har andra alternativ.
Kan även tillägga att alla papper vi nu får på dessa garantier så sparar jag alla i en mapp, även kvitton fast de inte behövs. De tycks ändå hållas i bra skick inne i en plastficka.

Smart.
Jag (vi) har alltid varit noga med att spara kvitton på olika inköp. Det underlättar speciellt för garantin, men också vid en husförsäljning, då man kan göra avdrag för vissa förbättringar i huset, som tapeter, målarfärg, luftvärmepump m.m. Har precis skickat in deklarationen för husförsäljning.