trädgårdsvisning
Hej och hå, våren är här, och jag kunde inte låta bli att göra några foton i vår trädgård. Så känn är välkomna hos oss!
Första bilden är tagen från vår ena uteplats mellan husets ingång och garaget. Porten och trappan leder upp en nivå till gräsmattan
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Nästa bild är friggebon, den ligger höger om blomsterporten. Grönsaksrabatten innehåller inte så värst mycket just nu och jag tror vi slänger ut den ändå.

Det är den vyn som följer, om man tittar rakt fram, lite vänster om blomsterporten

Och då har man vänt rakt åt vänster, när man ser lite av både vårt hus och grannen rakt fram.

Detta är vår andra uteplats, öppnas direkt från altanen, med husets nivå, alltså några trappor ner.

Och här är ett till kort på altanen, den är inte stor, men lagom.

Jag behöver väl inte säga att jag trivs här och tycker det är sååå underbart! Jag slänger in en bild även om vår utsuikt från andra sidan huset. Fast det kortet tog jag på alla hjärtans dag.

Vore kul om ni också bjöd på visning på samma sätt.

Oj, vilken mysig trädgård du har! och jättefint hus!
Jag har ingen trädgård än att visa och gillar egentligen inte trädgårdsarbete heller, men med mitt nya hus så tillkommer även en trädgård, men den överlämnar jag med varm hand till min mamma.

ÅHHH jag blir alldeles avundsjuk!!!
Du har det helt underbart! Min framsida har ni ju redan sett…
Vilken trevlig trädgård Maria!
Tom

Visst känns det naturnära, inklusive mossan i gräsmattan, ogräset i rabatterna, men vad gör det? Poängen är att vi trivs och kan vara oss själva. Buskarna och träden behöver knappast skötsel och vi har lyckats övertyga oss att det är bättre att njuta av en trädgård än att slita häcken av sig, så jag har inte plockat ogräs i evigheter, och då jag rycker upp några, gör jag för att jag känner för det, då solen skiner och jag vill vara utomhus. Nu behöver jag bara min önskebrunn på denna sidan, sen blir lite projekt på husets framsida för att få fasaden stämma överens med huset för övrigt.

puttar upp för att det sammanhör med mitt andra inlägg. Hoppas att vi inte har några inbrottstjuvar här.
Har förstås andra, bättre bilder…frågan är var de är! Finns på skivor ngnstans…orkar inte leta. Inomhus tänker jag *inte* visa…gammalt, slitet, möbler o tapeter sedan Hedenhös o konstant ostädat! 
Men jag jobbar på det…kom igen om ca 10 år…då ska ni få se på andra bullar!