Flyttstädning
Jag tänkte städa min lägenhet själv när jag flyttar och undrar då hur man städar taket. Brukar ni göra det när ni flyttar? Jag har väldigt högt i tak :S
Sen undrar jag över elementen, hur städar man bakom dom?
Hur långt innan kan man börja städa?
Om du säljer sin lägenhet och göra det med vinst får du dra av hela kostnaden för städ, så då har du inget att förlora på att någon gör jobbet åt dig.
Vad är det för typ av element? El eller vatten?
Mvh // Johan
Jag har flyttstädat många gånger men aldrig tvättat taken. Möjligtvis om det är damm på taklisterna så kan man ju dra med en vippa eller nåt.
Det är jobbigt att flyttstäda så har man råd så rekommenderar jag att anlita tjänsten.
/Maria
#2 ok va bra, jag såg det på en checklista men då behöver jag inte bry mig om de :)
Nej jag har inte råd tyvärr.
Men jag har 1 månad på mig så jag behöver inte stressa.
Många glömmer att bland annat torka i vecken på listerna i kylen och frysen(även certifierade städfirmor kan missa det)
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Glöm inte att städa ur ugnen, dammsug bakom spisen och städa under badkaret.
#4: tack för tipset.
#5: tack för tipsen, något råd för ugnen? Försöker redan nu få den någorlunda ren och testade med såpa igår men allt går inte bort.
Vad är bäst att börja med och bäst att ta sist?
#7: Finns ju speciella städmedel för ugn, men annars brukar detta vara ett bra sätt:
https://www.stadarna.se/sa-rengor-du-ugnen/
Städa uppifrån och ner. Dammsug och torka golv sist alltså.
- Redigerat 2021-08-21 17:15 av Vixxen
Folk glömmer även att göra rent under kylen/ frysen,
_
#11 Om en smal dammvippa inte går in så kan du testa att pilla in t ex ett bälte från en morgonrock eller ett sönderklippt badlakan. Peta ner ena änden med något smalt och dra sedan tygbiten upp och ner i varje "hålrum".
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Glöm inte heller att göra rent fönster och fönsterkarmar. Även lampknappar, dörrkarmar och eluttag glömmer många.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Om något är trasigt och behöver åtgärdas, felanmäl det.
Personen som hade min nuvarande lägenhet innan mig, hade inte gjort det, så jag möttes av X-antal lappar på diverse ställen. Vilka sa: "Trasig bör felanmälas, förlåt hann inte"
_
#11: Det är vattenradiatorer (element).