Påskpynt
Pyntar ni till påsk?
Stolt ägare till tre La permer

Det blir bara en kruka påskliljor, som jag sen planterar ute i rabatten. Jag har tröttnat på pynt. Påskfjädrar köper jag absolut inte sen jag läst att dom rycks från levande fåglar.
#2:
Va fint du gjort , gillar din kruka !!
HH 🙂
Jag har påskliljor i rabatten. Köpte dem på kruka förra året och grävde ner knölarna i rabatten när de blommat klart. Nu har de kommit upp och är jättefina, om än mindre än förra året men det spelar ju mindre roll. Har planterat lite andra färgglada blommor med. Annars blir det inget, är inte mycket för påskpynt, mer än möjligen färgglada blommor utomhus. Det är ju inte unikt för påsken men färger kan ju ge lite påsskkänsla.
#6: Precis så gör jag också. Och i rabatten kommer dom igen år efter år. Brukar göra så med rosor i kruka också.
Påskpyntandet var väl ungefär som vanligt, trots att vi inte hade någon påskmiddag i år.
Dessa tulpaner och figurerna gjorda av barn och barnbarn kom dock till vår dörr på påskafton, vilket gladde oss!
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.