Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 173 ggr
Caeli
2021-02-20 21:03
0

Silvriga tapeter

Vi har planer på att tapetsera om vardagsrummet! Letar efter en ljus tapet - det är ett litet rum. Många tapeter är lite åt det silvriga hållet. Är osäker på hur det skulle påverka rummet. Någon som har testat? Är ni nöjda?

DesK
2021-02-20 21:44
0

Personligen skulle jag aldrig tapetsera med någon silvrig eller på annat sätt glittrande eller blänkande tapet. Jag vill ha en rofylld matt väggyta.

/Désirée

Sindri
2021-02-20 23:02
2

Nej, jag känner mig lite tveksam till blänk på väggarna. Det går väl an i stora slottssalar, men i ett vanligt vardagsrum skulle det kännas lite för mycket 80-tal. Vill man ha tavlor på väggarna tror jag de helst vill ha en matt, lugn bakgrund.

Syntium
2021-02-21 06:39
0

#2: Haha, det har du rätt i! Hmm, undrar om jag ska tapetsera om här..?
Fast jag håller med i att det nog är lugnare med matta tapeter.
Kom bara att tänka på min kusins vita strukturtapet med glitter i. Älskade den. Så 80/början på 90 men vad coolt det var då! :D

"I'm too old for this shit."

Caeli
2021-02-21 11:17
0

Nej det blir inga tapeter med silver i. Håller med er alla om att det är bättre med mattare väggar. Men samtidigt verkar det vara populärt med silverstänk och glitter. Var åtminstone så när jag var i färgbutiken senast. Fast det är ju något år sedan…

Men är som sagt lite nyfiken på vad det gör med rummet!

Maria
2021-03-04 16:26
1

Personligen skulle jag föredra matta väggar oavsett färg och dekorera med tavlor, mattor eller vad man nu vill ha på väggarna.

/Maria