Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 75 ggr
MonicaLagerquist
2020-12-27 08:37
1

2021

Har ni några ålaner för att fixa hemmet under nästa år?

Stolt ägare till tre La permer

JMW
2020-12-27 08:58
0

Våra planer är att försöka få till fönsterbyte. Alla 15 fönster. De är dåliga och i trä. De är från början av 80-talet så det står högt på vår lista över fix här hemma.

MonicaLagerquist
2020-12-27 09:38
1

Jag skulle vilja måla om i vårt datarum.Det är mörkblå tapeter där sen ett av barnen bodde där.Jag vill ha det ljust där inne.

Stolt ägare till tre La permer

JMW
2020-12-27 09:53
1

#2: Bara att måla! Vi hade i vårt matrum blå tapeter som jag satte upp när vi köpt huset. Fy tusan vilken färg. Jag köpte väggfärg och preparerade väggarna och målade i nåt som heter äggskal. Vilken skillnad!

Idag ska vi faktiskt ta bort bänkskiva och lite annat i vårt datorrum och fixa till det till ett tillfälligt sovrum till mig. Jag kan inte ta mig upp till sovrummet för tillfället så det får bli ett litet krypin till mig. Inte nästa år dock utan idag.

Jag har min dator på köksbordet och mannen sin på bordet i matrummet. Lite nödlösningar men det funkar bra.

• Redigerat 2020-12-27 09:54 av JMW
oh-la
2020-12-27 12:39
0

Fixa sonens sovrum och ett kontor till mig. Sovrummet är halvgjort, vi ska fräsa för el, sätta gips, spackla och måla och lägga golv så det är väl ett litet lagom projekt. Till våren är planen att dränera runt huset. Sommaren kanske det blir altan, förutsatt att vi har kunnat dränera. Ett miniprojekt kanske blir kasett i öppna spisen, skjutdörrspartiet i vardagsrummet och byte av husets sista fönster i vardagsrummet. Annars får det sista bli i samband med det stora vardagsrum/köksprojektet, men det ligget något år fram i tiden. Vi behöver spara en slant för det.