Hemmet iFokus

Hemmet

Etiketthushållsarbete
Läst 163 ggr
MonicaLagerquist
2020-12-26 08:41
0

Dammsugare

Vilken sort har du?

Med påse eller utan påse?

Skaft dammsugare eller har du en självgående?

Är du nöjd med den du har?

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2020-12-26 08:43
0

electroluxe green någonting
med påse

Vanlig har vi, har för höga trösklar på 2 ställen så fungerar inte med självgående då.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
2020-12-26 08:57
0

Vi har en vanlig med påse och sladd. Electrolux.
Igår beställde vi faktiskt en sladdlös skaftdammsugare från Elgiganten.
Det blev årets gemensamma julklapp.

Jag har tröttnat lite på att plocka fram den med sladd varje gång man behöver dammsuga. Så nu ska det bli lite enklare..

• Redigerat 2020-12-26 09:27 av JMW
MonicaLagerquist
2020-12-26 09:26
0

Vi har en påslös vanlig dammsugare.

Stolt ägare till tre La permer

johan
2020-12-26 10:32
0

Väldigt nöjd med självgående Roborock S5 Max. Den moppar även golvet och det är enkelt att ställa in zoner där den bara ska dammsuga, dammsuga extra, inte alls.

Mvh // Johan

Niklas
2020-12-26 13:51
1

Undrar när det kommer självgående trappdammsugare. Det är den del jag tycker är besvärligast att dammsuga och där det tydligast syns när det är dammigt.

Vi har två tysta Electrolux-dammsugare. En på varje våning. Båda med påse.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

moln50
2020-12-26 15:23
0

Jag har en dammsugare utan påse

sp0ngeb0b
2020-12-27 11:40
0

Skulle aldrig vilja ha en självgående av många anledningar. Främst för att jag gillar att dammsuga hehe. Men också för att jag inte tror att de plockar upp bös från kaninerna så då kan jag lika bra sopa och dammsuga själv iom att jag inte har något emot det. Vi har skaftdammsugare, trådlös/uppladdningsbar. Funkar superbra när man behöver dammsuga ofta då den kan stå framme hela tiden.

Woodland
2020-12-27 12:47
0

Precis som Johan har vi en Xiaomi Roborock S5 självgående. (Dottern har en nyare modell av samma märke). Mycket nöjd med den. Fast jag använder inte moppen så ofta. Som komplement köpte vi en billig påslös dammsugare på net-on-net som är näst intill värdelös.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

johan
2020-12-27 14:00
1

#7: Gillar du att dammsuga är det inte så mycket att argumentera om, men jag måste säga att jag alltid i alla sammanhang blir irriterad och förbryllad när man dömer ut något man aldrig provat eller läst på tillräckligt mycket om för ett se om ens åsikter stämmer.

Ett vanligt argument mot robotdammsugare är att man ändå måste plocka rent golvet innan den kan köra runt. Det stämmer ju, men så undrar jag om man heller inte vill ha diskmaskin och tvättmaskin eftersom dom måste fyllas och tömmas för att göra sitt jobb.

Som svar på frågan om djurhår så är många robotdammsugare mycket bra på just det.

Mvh // Johan

citytjejen
2020-12-27 14:35
1

Vi har två dammsugare, en "vanlig" Nilfisk med påse och en skaftdammsugare som jag inte minns märket på. Den vanliga används vid veckostädning och skaftdammsugaren är bra när man ska göra punktinsatser, t.ex om det är grusigt i hallen eller massa brödsmulor på köksbänken.

/Christina

Tom
2020-12-29 00:31
0

Vi har två robotdammsugare, tre vanliga med påsar och en skaftdammsugare utan påse (Om jag inte räknar mina tre grovdammsugare).

Ja, jag gillar att dammsuga :-)

Niklas
2020-12-29 12:22
0

Vi har en askdammsugare också. Jag använde den några år, men kom fram till att en askspade är enklare att använda och går mycket snabbare. Dessutom är den billigare. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning