Låst dörr
Har ni dörren låst dagtid när ni är hemma?
Stolt ägare till tre La permer
Ja om jag kommer ihåg det haha😉
/Maria
#1: Svarar som Maria!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Ja, när jag är ensam hemma så har jag det. Inte så här när mannen är hemma. Då låser vi till kvällen.

Vi har låst när vi kommer ihåg det.
Det har varit en del konstigheter i området.
Stolt ägare till tre La permer
Min dörr går i lås av sig självt så fort den stängs 😁
Problemet med det är risken med att låsa sig ute
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Ja, jag försöker komma ihåg att låsa även när jag är hemma. Om någon skulle smyga in när jag är hemma skulle nog katterna upptäcka det direkt och reagera, så ligger de framme helt avslappnat känner jag mig trygg.
Sajtvärd Katter iFokus
#5 En sådan dörr hade vi i en lägenhet. På den tiden fanns sopnedkast och det hände att dörren blåste igen när man sprang i trappan i strumplästen😊
/Maria
Japp. Annars är risk att sonen öppnar och går ut
Samt känns tryggare
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dörren till trapphuset och till korridoren blir låsta så fort dom stängs, så det blir automatiskt. Dörren till mitt rum låter jag vara olåst när jag är hemma.
(Bor i studentkorridor så jag har eget rum men delar kök och badrum)
//Jessie
Nej. Har inget värt att stjäla.
Jobbar jag så nej. Känner mig rätt trygg med 8 hundar hemma.
Men "privat" så har jag gärna låst. Framförallt när det är mörkt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har alltid lägenhetsdörren låst bor på BV annars kan dom gå in jag tar inga risker med olåst dörr
Tyvärr måste man ha det nuförtiden, när jag var barn var alla dörrar olåsta och man sprang ut och in hos varandra.
Nej.
Ja det har jag även om det är låst port så känns det bättre med låst dörr.
Alltid!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#10: Hur vet banditerna det?
#13: Ja, så var det förr i tiden. Man var mycket tryggare. Nu skulle jag inte våga ha olåst dörr. Det händer så himla mycket, även på dagtid och i tättbebyggt område. Jag skulle inte våga sova utan larm. Ja, om man hade hund kanske.
#17: Det är olåst så det är bara att öppna och titta. 🙂
#19: Dom lär ju inte bara kasta en blick in i hallen, och sedan gå därifrån, utan kanske rota runt i hela bostaden. Värdesaker brukar inte ligga synligt framme. Dessutom läser man ofta om misshandel . Det är min rädsla, att bli överfallen när man ligger och sover. Det är så brutalt numera.
#20: Det är väldigt ovanligt att någon blir skadad. Det är inte det tjuvar är ute efter. De vill vara så osynliga som möjligt. Jag tror den som tittar in hos oss vet vad den letar efter och snabbt ser att vårt hem inte är den sort de söker. De är nog ofta mer förberedda när de kommer och har valt ut sina mål.
Ja, alltid.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.
Har alltid ytterdörren låst, tycker inte att det finns någon bra anledning att ha den olåst. Bor i lägenhet på bottenvåningen och vår dörr är precis bredvid hissen och ibland är det småbarn, som i väntan på hissen, rycker i vårt dörrhandtag och då är det ju inte så kul om dörren är olåst😩
/Christina
I lägenheten är det oftast låst när jag är i sommarstugan brukar jag anse att man kan ha dörren olåst när vi är där men det händer att min man låser mig ute när jag är i trädgården, han låser av bara farten.
Vi har ett elektroniskt kodlås som låser sig automatiskt så ja, vår dörr är alltid låst.
För några år sedan var jag på besök hos min pappa och vilade på soffan när jag vaknade till och ser en man sitta bakom fåtöljen. Sedan den dagen låser jag alltid trots portkod.
Alltid.