Wake up light
Jag funderar på att köpa en så kallad wake up light väckarklocka åt maken. Men jag har ingen aning om nått när det gäller sådana. Vet att philips har ett gäng men finns det fler märken? Tips att tänka på? Någon av er som har en ni gillar?
Finns ju enbart lampa och sen finns det kombinerad lampa/klockradio. Själva ljusspelet från mörkt till ljust är ungefär det samma så det kan ju vara bra o lura på om du behöver en klocka/klockradio. Flera vänner till mig har wake up lampa och tycker att de ger dem bättre energi på dagarna och att uppvaknandet blir snällare/mjukare.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#1 har lampan timer då eller?
ja, det har den. man kan ställa lite olika lägen hur snabbt den ska ljusa upp sig. gå in på tex elgiganten eller netonnet.se och skriv in wake up och läs produktinformationen från den billigare till den dyrare - tror du ser skillnaden lätt då
#3 okej ska göra det. Trodde alla hade en klocka nämligen och det skulle vi egentligen inte behöva
Jag hade velat ha en sån lampa som också kan lev. en kopp kaffe.
#5 Fisken
Jamen det finns ju små kaffebryggare med timer - du får väl ha en sån på sängbordet =).
jag har ingen wakup light själv - men tror jag behöver det för vintern är den värsta årstid jag vet - så mörkt, kallt och jobbigt.. längtar redan till våren ju 😴
#5 i någon film hade de gjort en som leverade bacon, ägg och rostat bröd, lägg till kaffe i den mixen så är jag glad. :)

Har haft en sådan.. inte f*n vaknade jag tidigare eller utvilad för det!
Däremot om det fanns en sådan som nämnts som serverade en kopp kaffe samt äggobacon vid sjusnåret för en billig penning så kan jag tänka mig att köpa en sådan.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#8 Vid sjusnåret? Herregud då är mandet ju inne på sin andra frukost redan ;)

Då skall du nog ha en manick som välter sängen och du hamnar rakt ner i någon iskall balja med vatten?
Och om några få år så avser jag att gå i pension.. då vill jag ha kaffe, äggobacon samt varm morgonrock vid 9-tiden.. som tidigast!
Jag är morgonpigg så har inga problem med att gå upp utan solen. Det är min andra hälft som har problem att alls komma ur sängen.
Jag har en wakeup-kissblåsa så jag behöver ingen lampa.
#12 haha Jag har gravidblåsa just nu men hoppas jag slipper den just. Börjar få skavsår i rumpan liksom :p
Ja. Ni har trångt i magen… Önskar lycka till !!

Lycka till först o främst!
Den andra grejen.. din gubbe och jag är nog lite lika.. klockradio och minst två olika väckarklockor fungerar som regel bäst för mig, då kommer jag till jobbet på utsatt tid cirka 4 dagar i veckan som bäst.
Och jag har satt upp rullgardiner för att stänga ute solen på sommaren.
Aså jag är kvällsaktiv och tidsoptimist.. har man väl börjat kika på sociala media på kvällen så brukar man sällan komma ner i varv fören fram på småtimmarna.
Tack hörrni, nästa vecka ska karamellen smälla ;) #15 ja det låter bekant. Maken är väldigt kvällsaktiv och hjärnan ör avstängd till 9 tiden på morgonen. Ganska fascinerande att se hur inkompetent han faktiskt är tidigt på morgonen(oftast i alla fall). Svårt för mig som morgonpigg att förstå.

Låter lite som mig.. kvällsaktiv och i princip oförmögen att tänka en vettig tanke före 9!
Så jag gör en kompromiss.. försöker att vara på jobbet vid 8-tiden.. och tiden fram till nio går i stort sett ut på att samla tankarna/fika/komma på vad jag tänkte föregående dag.
Nu så tror jag inte ett endaste dugg på att det handlar om manligt/kvinnligt.. mer om det faktum att cirka 80% är kvällsaktiva!
En annan sak är att få nödvändiga saker gjorda.. oavsett tid på dygnet.
Framförallt när man är en familj och har barn!
Såå, du får lov att styra upp lite.. dvs jag menar för er gemenesamma framtid.. han får ägna litta mindre tid åt sociala media och litta mer tid åt nödvändiga saker fast på kvällstid!
Och då menar jag godnattsagor för barn, sorterande av tvätt, lägga in det på rätt plats, diska, lägga in disken när den är färdig.. osv!
Dvs.. vi är väl hur emanciperade som helst numera i Sverige.. han får vara hur himla kvällsaktiv han vill så länge han bidrar med vad som krävs för en fungerande familj?
#17 Nu antar du att du att han inte gör detta redan. Vi har redan en energisk 3 åring som kräver sitt. Men jag tar fler mornar eftersom jag helt enkelt är morgonpigg. Däremot sover jag tidigt på kvällen och då är ungarna hans problem ;)

Näe jag antog inget ting!
För om ditt problem hade varit värre så hade du förmodligen i stället skrivit på Kvinna i Focus eller Feminism i Fokus.. eventuellt i värstigaste fallet på Relationer i Focus?
Och när det gäller att "styra upp lite" så gör vi det främst genom att välja partner.. annars så står vi där sedan med hela ansvaret och allt jobb!
Utan jag utgår främst från att vi 2017 är helt emanciperade, men olika individer.
Och hur som helst, med små barn så finns det nästan ingen tid.. dvs det finns jobb att utföra även senare på kvällen.
Så om du tar de flesta morgonpassen så är det lixom helt okej om han tar de flesta kvällspassen.
Det är en fair deal helt enkelt.. eventuellt så kan det vara en perfekt kombo?