Till Anders Borg
Regeringen har som ni vet nyligen ändrat reglerna kring fastighetsskatten. I debatten som följt hävdar Anders Borg att det nästan uteslutande finns vinnare och bara ett litet antal olyckligt lottade förlorare.
Så är inte fallet. Det är många som får vara med och betala för reformen och dom är trötta på att bli osynliggjorda av Anders Borg och regeringen.
Jag vet inte om jag är ensam om att reta upp mig på det oärliga sätt som detta presenterats på men har i alla fall satt upp en liten namnlista på nätet där man kan skriva under för att visa att man besviken på det sätt på vilket Anders Borg och hans kollegor har genomdrivit sitt vallöfte.
Sprid gärna länken till andra ni vet har drabbats av reformen.
Mvh // Staffan

Jag undrar hur det kom till överhuvudtaget, det med fastighetsskatt. Först ska man tjäna en massa beskattade pengar, sen ska man låna från banken för att kunna äga en fastighet. Och då man äger halva huset och banken äger andra halva huset, då taxerar man det hela som förmögenhet och beskattas återigen. Är det någon logik i det? För den delen, är det någon logik i att man lägger moms även på skatt, så det blir att beskatta skatt… Tänk om man kunde komma ihåg att skatt betyder dyrbarhet…
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Bra initiativ, men så som han har besvarat frågor (eller undvikit att svara) i intervjuer på tv så tvivlar jag på att det kommer komma något svar…