Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2212 ggr
Alexej
2007-08-31 21:09
0

Dolda fel?

När jag såg bilden av mitt hus nu igen kom jag på tanken om det inte kan gälla som dold fel. Köpte huset för 4 år sedan, då var taket nytt och helt i ordning. Nu är det 4 olika färger och olika matt-glänsande. Kvinnan som ägde huset innan renoverade det bara och bodde aldrig här. Under tiden har jag upptäkt många slarvrenoveringsfel (ej isolering under golvet osv), men taket gör mig sur. Känns mer och mer så att hon bara ville tjäna snabba pengar på köparen.

Det går att måla om taket, men det kostar (färg och byggställningen)och sedan gillar jag inte att jobba på taket.

Någon idé?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2007-08-31 21:13
0

Det blir ingen länk för mig. Men bilden ligger under Lägga om tak, vad kostar det?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

AndersE
2007-08-31 23:46
0

Det ligger något i det, det var ju inget fel du hade möjlighet att upptäcka.

Det första steget är väl att ta kontakt med säljaren, men kanske ska du ändå tala med en advokat först, så att du driver frågan på rätt sätt.

Alexej
2007-09-01 11:22
0

Känns så dumt, antar att kvinnan tog 3. sortering av plåt (om det finns öht) för att spara pengar. Sedan efter köpet var hon väldigt kort i tonen när jag hade nån fråga. Är igentligen ganska glad att slippa kontakt med henne. Sedan är det ju frågan, om det var hennes fel eller tillverkarnas.

Men jag ska kolla med en advokat. Skulle vara skönt att få ekonomisk hjälp till att göra något åt taket. Målet här är ju att höja värdet av huset.