Duschhandtag
Eftersom jag är ganska lång hamnar mitt huvud rätt nära munstycket på duschen. Det betyder att strålarna inte hinner spridas så mycket innan de träffar kroppen. Jag har provat diverse munstycken. Inget av dem sprider vattnet särskilt bra. Finns det några munstycken som sprider vattnet bra? Det behöver inte vara väldigt avancerade duschhandtag.
Vänliga hälsningar
Niklas

Har du provat att stå på knä och duscha? Då borde strålen hinna fördelas mer och du sparar in pengar på duschhandtag byte….
#1: Nej, vilken kanonidé. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Man kanske kan montera en längre stång istället, eller ett speciellt Niklas-fäste precis under taket?

Eller ett 'munstycke' i taket. Finns ju rätt stora, då spelar det ingen roll om man är kort eller lång.
Nu har jag en känsla av att förslagen börjar fokusera på annat än det jag frågade efter. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Det skulle ju iofs vara ett alternativ att flytta dushstången några snäpp högre som de andra säger. Men då får ju även andra som ska dusha problem. Så finns det ju också risk att vatten-spridningen blir alltför stor och hamnar utanför badkaret (om du nu dushar i badkaret). Men om jag tänker rätt så får ett dushandtag som har många och långa avstånd mellan vatten-hålen(?) ett större mellanrum på strålarna, villket gör att det blir mer spridning snabbare. Letade runt rätt länge innan jag hittade något som kanske kunde passa Vad tror du om den här? dushslang
Hittade även den här med justerbar stråle. Vad nu det betyder har jag ingen aning om, men det kan kanske betyda lösningen på ditt problem? :-) dushslang
Lycka till !
- Jim Johansson
#6: Det är redan nu så att de andra har svårt att nå så av omtanke om dem tror jag att jag låter bli att höja. :-)
Jag har en med justerbar stråle men ingen av de olika varianterna blir särskilt bred.
Vänliga hälsningar
Niklas

Min erfarenhet är att duschmunstycken inte ger speciellt bra spridning (har iofs inte testat alla…). Det var därför jag föreslog ett eget fäste anpassat för dig istället för att rekommendera ett duschmunstycke. Dvs ett ställbart fäste för barnen och andra kortare personer, och ett specialanpassat för dina behov som då kan ge större spridning iom att det kan monteras högre upp. Bara du kommer ihåg att inte lämna duschen däruppe åt de små.
Fast det är klart, jag vet inte riktigt hur badrummet är utformat, eller om det finns annat (estetik?) som hindrar den lösningen.
Själv har jag ett originalmunstycke från Tapwell som har dålig spridning på korta avstånd, och lösningen på det blev att montera väggfästet så högt som möjligt samtidigt som det skulle vara bekvämt för mig och min sambo att hantera det. Det gav ett fullgott resultat dvs bra spridning givet förutsättningarna.
mvh
/Pelle
Har du fixat dushen ännu så den passar dig Niklas? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Nja, jag anpassade mina önskemål i stället. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Det går väl att ha två duschmunstycken?
En sån som är stor som en liten tallrik och sitter i taket (du får dra rör längs väggen och taket,eller bygga in om du vill göra ett stort projekt)
Och så låter du ett vanligt duschhandtag sitta kvar på lagom nivå för resten av familjen.
MEN med tanke på mina 158cm kanske du inte ska ta mina idéer på så stort allvar

Sitt och duscha - det är jätteskönt!

vad är det för fel på att ta handtaget i handen och duscha? det gör alltid jag. superskönt är det…
finns inget värre än väggfasta duschar, fanns sådana i usa och man kan itne duscha ordentligt med dem.

Jag förstod aldrig problemet. Köp en dusch på Rinkaby Rör. Bifogar en bild och deras hemsida är
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo