Skydd över handfat
Jag önskar tips om vad man kan sätta för skydd över mitt handfat. Helst skulle jag vilja ha kakel eftersom det är väldigt tåligt och lätt att hålla rent, men eftersom det är en plastad vägg så går det ju inte att sätta på kaklet direkt.
Frågan är om man skulle kunna sätta kakel på en platta (masonit eller liknande) och sedan skruva fast detta på väggen.
Eller kan man göra något annat?
Jag har markerat med vitt på bilden, där jag vill ha skyddet.

Det finns en hel del i olika material att välja på. Sök på "stänkskydd kök" och se på bilder av sådana. Allra bekvämast är att köpa något självhäftande.
Tack!
Då fick jag något att börja med.
🙂
Jag såg något nu när jag sökte, nämligen plexiglas.
Det väger ju lätt och är lätt att torka av osv. Man kunde be glasmästaren förborra hålen så är det ju lätt att sätta upp dem. Ingen betongvägg utan vanlig gips.
Vad tror du?

#3 Kanon! Ta till ordentligt så att glaset når ända upp till spegelskåpet och gärna i samma bredd. Snyggt och praktiskt.
Innan du skruvar bör du klicka i lite plastlim (tappade det korrekta ordet) i skruvhålet. Hoppas du förstår vad jag menar. Man ska vara noga med att ha vattentätt i minsta lilla hål i våtutrymmen.
Eller en sån där anteckningstavla av frostat glas som Ikea säljer.
En Kludd anteckningstavla menade jag. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10114874/
Kludd skulle kunna fungera! Kostar ju inte heller så mycket. Kruxet är att jag har gjort en fläck av hårfärgmedel som inte går att få bort. Därför bör skyddet vara ogenomskinligt. Man klantar till sig ibland 😞
Är det frostat glas så skulle jag kunna måla svart på baksidan förståss. Har ju färg hemma.
Väggplatta från Ikea kanske skulle fungera?
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Ni är bara så helt underbara! Kommer med det ena bra förslaget efter det andra, som säkert är mycket billigare än det jag föreslog.
Jag föll som en fura för det svarta kakelmönstrade!!🙂
Tack 🌺