Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1241 ggr
Pia
2006-04-05 20:28
0

Påskpynt

Nu är snart påsken här, och då brukar kanske somliga av oss att pynta med lite diverse påskpryttlar. Mitt intresse för det har ebbat ut tämligen drastiskt med åren, det enda jag verkligen vill ha numera är egentligen påskfjädrar i tuijorna som vaktar ytterdörren. Det ser lite käckt och festligt ut med vippande fjädrar i de stora "granarna":)

Kanske någon fin duk, byte av gardiner, påskliljor och tulpaner, så är jag nöjd:) Fast jag är barnsligt förtjust i de där små söta Barbapapa-figurerna som man kan ha som påskris-pynt… Men man måste ju förstås köpa hela familjen då…:)

Har ni några påskpyntstraditioner ni vill dela med er av?

Tom
2006-04-05 22:21
0

Njae, halva släkten fyller år under april så själva påskfirandet är inte direkt någon hög prio på. Det vore säkert annorlunda om vi trodde på någon gud som tyckte att vi borde fira.

Men ett påskägg tackar jag inte nej till!

Tom

AndersE
2006-04-05 23:32
0

Jag tycker om att göra "vårigt" i huset - och då är påskris, fjädrar, lite kycklingar och sånt där kul några dagar. Viktigast är väl att färgerna blir lite ljusare och "mer"…

Att det inre följer med det yttre helt enkelt…

Pia
2006-04-05 23:41
0

Ja tänk, det är många som verkar fylla år i april ja…

Ja bara ljusare färger gör ju massor!

KerstinP
2006-04-06 01:53
0

#1 Samma här, alla tycks fylla år i april, hela min familj utom nya barnbarnet som föddes i mars. Men lite blir det. Jag köpte jättesnygga glasägg härom året som man kan sätta i påskriset. Mina fjädrar får också vara utomhus i en buske.

Faxlin
2006-04-06 16:22
0

Jag gör inte så mycket på påsken här hemma. en stor påskmiddag, lite gula dukar på borden och så påskris med fjädrar och självklart en abnormt stor godisskål mitt på vardagsrunsbordet. hihi
Annars är det påskägg till barnen och några kylskåpsmagneter.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pernilla
2006-04-07 21:56
0

Faktiskt inte så mycket (längre) mer än allmänt vårliga saker. Jag tycker det är fint att blanda glada tulpaner med påskris och fjädrar. Att plocka blåbärsris i skogen och sätta i vatten hemma är också härligt, då kan man följa hur de gröna bladen börjar spira fram. Men allt det här med påskkycklingar i gul plast tycker jag är lite avtändande…

Pia
2006-04-07 22:47
0

Åh ja, blåbärsriset, det är ju hur mysigt som helst!

Madeleine
2006-04-10 13:56
0

#6 Tack för tipset om blåbärsris, att jag inte har tänkt på det! Det är ett bra alternativ om man vill undvika påskriset (Jag är allergiker).

Det påskpynt som pryder vårt hem blir vår dotters skapelser, sedan blir det väl ett och annat påskägg också. Hemma hos oss läggs det nog ner mer tid på julpynt då vår dotter ÄLSKAR tomtar och allt som hör julpyntet till.

kickboard
2006-04-10 23:31
0

Påsken är ju så kort så det känns inte lönt att pynta så mycket. Lite björkris brukar vi ta in och sätt upp lite vårligare gardiner, det räcker.