Tv sladd
Hej..
Jag bara undrar om det är någon här som vet hur man kan koppla om sin tv sladd (tv antenn) till ett tv - radio uttag..
Har idag bara en vanlig tv antenn och en sladd som går ner till en dosa där det i sin tur går ut en sladd som man kopplar i vägguttaget, en som man kopplar i tv'n och sen finns det ett uttag till, men det används inte..
Är detta något man kan göra själv, eller man ska anlita en som kan..
Bor i villa, ute i skogen..
Tack så länge..
Man vänder på sladden. Dvs den delen som man stoppar in i TV, stoppar man in i uttaget istället. Det gäller ju då att ha en radio med sådant antennuttag.
ArleMonster jag förstår inte varför du vill göra det. Och förstår inte riktigt hur det ser ut som du har idag.
Vill du bara byta det uttag du har i väggen idag så kan du göra det själv. För om det du har två uttag så borde ju det andra ha samma funktioner som det du länkar till.
Eller vill du koppla en radio till uttaget och då utgår jag ifrån att du vill göra det för att du har dålig mottagning på radion annars behövs det inte.
Eller är det så att du vill dra en sladd till en extra tv. Om det är detta du vill göra så behöver du inte byta nåt uttag utan kan då skaffa en skarvdel. Dom kan se lite olika ut. Här är två länkar som visar hur dom kan se ut. Länk1… Länk2… Och såna här brukar man kunna köpa i en tv-affär.
Eller är det så att du vill få bort den dosa du har så beror det ju vad den dosan har för funktion.
.