Solblekt luddig matta
Hej!
Jag har en stor röd matta som har blivit solblekt på en sida :( Någon som vet vad man kan göra för att fixa det?
Den är väldigt stor så jag har ingen aning hur jag ska göra :S
Hur stor? kan ju kanske köra den i en mattvätt med textilfärg eller nåt? annars är det nog kört. vänd den andra sidan mot solen så blir det jämt ;P
MVH Ciwi
3 m
2
Den får inte plats i min tvättmaskin :S
finns ofta såna där grovtvättmaskiner om det finns en tvättstuga i närheten där de får plats. Men du kanske bor i hus så strunt samma :P hihi
MVH Ciwi
Jag hittat någon spray textilfärg men jag vet ej om de är värt att prova? Men de västa är att en ny matta kostar 899kr :S Kanske värt att testa färg.
Det tror jag det är. Värt alltså, om det är någorlunda samma färg och om det är lite olika kan du ju spraya flera lager på den solblekta sidan och enstaka lager på den som inte är solblekt. Skulle jag gjort iallafall om det syns mycket. Men jag har aldig provat spraytextilfärg, färgar det av sig sedan måtro på strumpor och sådant? Kolla det innan du sprayar. Proava att spraya ett litet hörn först.
MVH Ciwi
JA alltså den är ju inte super solblekt men man ser ju en kant liksom mellan de två sidorna.
De står att de ska sugas in i tyget om man låter de torka i 72 timmar så testar ett hörn och ser :) Värt ett försök!
Ja det är det :)
MVH Ciwi