Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2668 ggr
alessandroalba
2013-07-02 08:31
0

marsvin ute?

hejsan jag har tänkt på att skaffa marsvin fast ha dem ute dygnet och året runt pga att jag inte får ha djur inne tänkte bygga typ en mini stuga med isolering på tomten med fönster istället för nät

det jag undrar är om jag behöver något element eller nåt och i sånna fall vadför slags element och så vill jag veta om det här går bra eller inte vet redan allt med 0 grader och 15 och allt det undrar bara hur jag ska hålla mig i dem graderna….

Halvdansken
2013-07-03 13:03
0

Element brukar ha en termostat som kollar hur kallt det är, och går igång när temperaturen sjunker till en viss grad.
Men vad för typ av element skulle det vara? Det enda jag kan tänka mig är ett elektriskt, och det verkar inte så tryggt när där är djur som kan gnaga av ledningarna, plus att det kostar en hel del att använda.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

alessandroalba
2013-07-03 13:28
0

Jag tänkte ta ett elementbsom jag inte kommer ihåg vad det heter men det är godkänt för fridgebodar stugor hönshus och så kommer jag ha elementet högt så att inte marsvinen kan komma åt den (marsvin är inga klättrare ) det elementet är extra dyrt för den har typ något annan värme källa sand eller nåt vet inte säkert … Undrar det med fönstret det är mitt problem nu om jag sätter fönster i den blir det inte kallt endå i marsvins stugan då (på vintern) ?? Eller gör det inget för att det kommer finnas element? Du vet fönster har ju inte isolering

Halvdansken
2013-07-03 18:37
0

Det beror på vilken typ av fönster du köper. Moderna dubbel-trippelglas fönster har jättebra isolering, men de kostar ju. Om du bara sätter in enkla glas så eladr du för kråkorna, som man säger.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[silkesnosen]
2013-07-06 19:44
0

Marsvin är gjorda för värme. Om du nu absolut vill ha djur och ute, så är det ju bättre med kanin. De har isolerande päls på hela kroppen, med mycket underull. Ett marsvin vill ha det lika varmt som inomhus. Marsvin har tunn päls och nakna fötter.

Caspia
2013-07-11 22:56
0

Det finns en marsvinsajt på iFokus. Det kanske kan vara värt att spendera lite tid där för att lära sig om vilken miljö marsvin trivs bäst i.

Envishet och drömmar