Tempur sängar?
Är det någon som har någon erfarenhet av Tempur sängar?
Vi var och provlåg en massa sängar igår och jag och min man fastnade för en säng som hette Tempur Zen. Den var framförallt jätteskön att ligga i, men också väldigt stilren och snygg.
Dock är den ganska dyr, ca 26000 kr för allt men jag kan ändå tycka att det kan vara värt pengarna att få sova gott om nätterna.

_Hej!
Jag kan varm rekommendera Tempursäng. När jag arbetade på en hjärtintensivavdelning så hade vi tempurmadrasser. De är avlastande och man sover gott i dom. Hade jag råd skulle jag inte tveka, då skulle jag köpa tempurmadrass._
Anne Mari
#1 Tack för ditt svar!
Vi köpte en dyr säng när vi flyttade till vår nya lägenhet och all min stelhet i rygg och nacke försvann och min sambos migrän har blivit bättre! Du har väl migrän ibland du med? Det är klart ni ska köpa, det är den viktigaste möbeln i hemmet. Jag älskar vår nya säng (och alla gäster med för de ska alltid provligga i den *he he*)
KÖP!!
Jag fick prva en tempur madrass genom min massör i 30 dagar.Jag har fibro och klarade inte av tempur madrassen den var för hård för mig..och det tog tid innan den "formar om sig" när man vänder sig mycket..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#3 Vad roligt att höra Anna! Jo, det stämmer att jag har migrän med jämna mellanrum. Det beror nog på lite av varje, men att sova gott är viktigt. Tack för ditt råd!
#4 Ajdå, det var inte bra såklart… Jag pratade med killarna i affären och de sa att det var vanligt att man behövde 4-6 veckors invänjningstid med sängen. Det är vanligt att man får som "träningsvärk" i kroppen då den tryckavlastas på ett helt nytt sätt. Vad bra att du fick prova, det kanske jag ska be att få göra?

Hej Hopp…
Jag har TEMPUR- men en vanlig, som Jag har liggandes i den vanliga sängen. Den är Toppen för Mitt ryggproblem. Men Jag vet, att det är många som inte klarar den.
Man kan ju köpa bara madrassen och inte hela sängen…
#6 Hihi, jag vill ha hela sängen! Tycker att det är en snygg och stilren möbel… Ja, jag vet att jag är knasig… 
Jag tycker också att den är riktigt snygg. För så många slantar tror jag nog att du ska fråga om du kan prova den ett tag. Tempur är som bekant rätt speciellt.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jag o killen va o provlåg såna där… blä för de säger vi båda två tyvärr. Det är ingenting för nån av oss. Jag behöver en väldigt mjuk säng, o min kille tyckte bara de va väldigt obekväma. Så nä, ingen tempus här inte.
Men kul att de passar nån iaf! =)

Med sängar, stolar och skor tycker jag det är viktigare att de funkar bra än att de är snygga, jag hellre kompromissar och har det gott. MEN.
Har man ont, då ska man inte tro att en ny dyr säng löser alla problem. Man kanske får lite mindre ont, frågan är om det är värt pengarna. Dessutom en säng bör man byta efter 10 år, sägs det. Jag önskar att det fanns sängar att hyra, då skulle man kunna bara byta efter någon månad när man kom på att det inte var det man ville ha.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Ett billigare alternativ kan vara en tempurkudde.
Efter att ha provat väldigt många olika kuddar köpte jag en tempurkudde som visade sig vara fantastisk. Alla mina nackbesvär försvann i princip när jag började använda den här kudden.
Men det tar några dagar att vänja sig vid tempur men när man väl gjort det kan man inte vara utan.
Jag har även köpt två olika halvdyra tempurkopior som var fullständigt värdelösa. Varning!
Tom
Jag använder också Tempurkuddar. Lite knepiga att lära sig sova på, som sagt, den funkar bra.
Vänliga hälsningar
Niklas
#11 och #12 Tack, det kanske man ska börja med att prova?